ארגון רופאי הציבור: כמות הנדבקים מהקורונה גדולה מהמתפרסם

על רק הדיווחים על מקרי הידבקויות נוספים מנגיף הקורונה, בארגון רופאי הציבור טוענים כי המספרים לא מדויקים, נוכח הקריטריונים הדורשים הגעה לבדיקה בקופות החולים. "מספר החולים המאובחנים הוא רק קצה הקרחון"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 07/03/20 23:08 יא באדר התשפ

ארגון רופאי הציבור: כמות הנדבקים מהקורונה גדולה מהמתפרסם
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארגון רופאי הציבור יוצא נגד משרד הבריאות וטוען כי מספר הנדבקים מנגיף הקורונה גדול מהמספר המדווח בדיעבד. נזכיר, כי נכון לסוף השבוע, מניין הנדבקים בנגיף בישראל עומד על 25 איש, זאת לאחר שמוקדם יותר דווח על מקרי הידבקות נוספים. ארגון הרופאים טוען כי מספר זה איננו מדויק.

"מספר החולים המאובחנים הוא רק קצה הקרחון, יש הרבה יותר חולים - רק שהם לא מאובחנים. די לטמון את הראש בחול ולחפש מתחת לפנס" אומרים בכעס בארגון. יצויין כי בארגון הרופאים לא שבעי רצון נוכח הקריטריונים לפיהם אנשים צריך לגשת לכתחילה לבדיקות בקופות החולים. נכון לכרגע, רק אנשים שחזרו ממדינות לגביהן הוצאה אזהרת מסע, או אדם ששהה בוודאות בקרת אדם הנושא נגיף, צריכים לגשת לבדיקות. בארגון הרופאים טוענים כי קירטריונים אלו אינם מספיקים ולא מהווים מטריה בטיחויתית שתהווה אינדיקציה.

מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, התראיין לחדשות סוף השבוע אצל דנה וויס וטען כי העניין תחת שליטה. "אנחנו אמנם עולים במספר החולים, אבל אנחנו עדיין בשלב החשוב שבו אני יודע כל אדם ממי הוא נדבק. זה שלב מאוד חשוב, כי ברגע שנאבד שליטה על הנדבקים יהיו הידבקויות שאנחנו לא מכירים את המקור שלהן ואנחנו נצטרך לנקוט בצעדים יותר קשים"

"לכן אנחנו עולים קצת בצעדים שאנחנו נוקטים כדי לשמור על המצב הזה. אני רוצה שיהיו לי פה כמה שפחות חולים ושכמה שיותר פרוסים על ציר הזמן כדי שהצוותים יידעו לטפל בטיפול הטוב ביותר שניתן", הסביר סימן טוב.