האם ריבלין יהיה הנשיא האחרון? מוסד הנשיאות בסכנה

פעילים חברתיים וח"כים מימין ומשמאל פועלים לסגירת מוסד הנשיאות וביטול כל סמכויותיו. מאחורי היוזמה עומד שר בכיר שביקש להישאר בעילום שם: "מוסד הנשיאות הפך למיותר וקיומו עולה למשלם המסים עשרות מיליונים בשנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/20 18:35 יג באדר התשפ

האם ריבלין יהיה הנשיא האחרון? מוסד הנשיאות בסכנה
הנשיא ריבלין , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יוזמה של פעילים חברתיים וח"כ מימין ומשאל תביא לסגירת מוסד הנשיאות? הצעת חוק, שמאחוריה עומד שר בכיר, קוראת להפסיק את מה שהם מכנים "בזבוז כספי ציבור". הצעת החוק תונח בוועדת השרים לענייני חקיקה מיד לאחר השבעתה של הכנסת ב-16 במארס.

הצעת החוק מפרטת בין היתר, מה יקרה לסמכויות הרבות של הנשיא ומי יהנה מהן בעתיד. למשל, היום נשיא המדינה מסמיך את שגרירי המדינה. הוגי ההצעה מדברים על כך שבעתיד הסמכויות יועברו לשר החוץ. דוגמה נוספת עוסקת בסמכות חנינת אסירים שהיא אחת מהסמכויות הבולטות של הנשיא, לדברי מגישי הצעת החוק תפקיד זה ינתן ליו"ר הכנסת.

תקציב מוסד הנשיאות מוערך בכ-57 מיליון שקלים. הפעיל החברתי משה נאמן אמר בראיון לכיפה כי "נשיא המדינה הוא תפקיד סמלי וישן ועולה כסף רב למשלם המסים ולמדינה. את הכסף שנחסוך נשקיע בעסקים הקטנים". נאמן הוסיף: "בשנים האחרונות קיים מצב של מעין רשות רביעית הנוטלת לעצמה חירות להתערב בנושאים רבים ולעיתים אף לפגוע במקבלי ההחלטות. את סמכויותיו של הנשיא ניתן לחלק בקלות בין משרדי הממשלה". 

ראובן רובי ריבלין הוא נשיאה העשירי של מדינת ישראל ומכהן בתפקיד מאז יולי 2014. האם ריבלין יהיה נשיא המדינה האחרון? ימים יגידו. 

 

אם הגעת עד לפה ולא הבנתם שמדובר בפייק ניוז כנראה שמציאות החיים בישראל היא... כל יום פורים