מגיפה חובקת עולם: מספר המתים מהקורונה עבר את ה-3000

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט. בארצות הברית הוכרז החולה ה-12. ברשות הפלשטינית הכריזו על מצב חירום ובישראל נערכים בצורה מוגברת. במשרד הבריאות ממליצים למשק להיערך להיעדרות המונית של עובדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/20 08:03 י באדר התשפ

מגיפה חובקת עולם: מספר המתים מהקורונה עבר את ה-3000
מתמודדים עם רורונה, צילום: shutterstock

כמאה אלף מקרי הדבקות ברחבי העולם בנגיף הקורונה. רף המתים חצה את ה-3000.

במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) הוכרז קורבן 12 בארה"ב מהנגיף. תושב במדינת וושינגטון, בה מתו 11 מתוך 12 האמריקאים בעקבות הקורונה. בנוסף, אותרו במהלך הלילה שני מקרים של הדבקות בנגיף במדינת טקסס ועוד שניים במרילנד שבמזרח. בקליפורניה הכורז מצב חירום ואסרו את כניסתה של אוניית נופש לאחר שאחד מנוסעיה מת מהנגיף. חולה בן 71 שסבל מבעיות בריאות קודמות מת בקליפורניה ביום רביעי והוא הקורבן ה־11 בארה”ב היחיד מחוץ למדינת וושינגטון. 

בסרביה אישרו הבוקר כי לראשונה זוהה מקרה של הידבקות בקורונה במדינה. שר הבריאות המקומי אמר לעיתונאים כי גבר בן 43 שביקר בבודפשט אובחן כחולה. ברויטרס פירסמו כי בוותיקן איבחנו אתמול חולה ראשון בקורונה. קורבן ראשון לנגיף גם בהולנד כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה, בהולנד יש למעלה מ-80 בני אדם.

אתמול (ה) אובחן בישראל החולה ה-17 בנגיף. מדובר בפנסיונר שחזר מחופשה באיטליה. מוקדם יותר אתמול אובחן חולה נוסף. מדובר בנהג הסעות תושב מזרח ירושלים, שהסיע את קבוצת הצליינים מיוון ואחדים מחבריה אובחנו כחולים בנגיף לאחר שחזרו לארצם. האיש, בן 38, מאושפז במרכז הרפואי פוריה בטבריה בבידוד. הבוקר פורסם כי מצבו התדרדר. כעת מוגדר מצבו בינוני והוא סובל "מדלקת ריאות משמעותית".

שר הביטחון נפתלי בנט, בתאום עם הרשות הפלשתינית, הורה אתמול להטיל סגר ביטחוני על העיר בית לחם. ההחלטה התקבלה לאחר ששבעה עובדי מלון במרחב בית לחם נדבקו בנגיף. בסוכנות הידיעות "סווא" דווחו כי דגימות החולים נבדקו בישראל. יו"ר הרשות אבו מאזן, הודיע כי כל בתי הספר והמכללות ייסגרו למשך 30 ימים ויבוטלו כל הזמנות התיירים. ההודעה על מצב החירום הוכרזה על ידי ראש הממשלה הפלשתיני, מוחמד אשתייה: "החלטנו להכריז על מצב חירום בכל האזורים הפלסטיניים כדי להתמודד עם הסכנה של וירוס הקורונה ולמנוע את התפשטותו", אשתייה הוסיף כי אבו מאזן העניק לו את הסמכות המלאה לפקח על יישום מצב החירום.

נזכיר כי גורמים רשמיים בישראל פנו אתמול לוואקף בבקשה לצמצם את מספר המתפללים ביום שישי בהר הבית, בשל החשש להתפשטות הקורונה ונענו בשלילה: "לישראל אין סמכות להגביל את מספר המתפללים".

בצה"ל, בהתאם להערכות מצב מטכ"ליות ולהנחיות משרד הבריאות, הורה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על מספר צעדים שנועדו לשמור על כשירותו המבצעית של צה"ל ולנקוט בגישה מחמירה שתביא לצמצום היקף החיילים הנמצאים בבידוד. על פי ההוראה, שאושרה על ידי שר הביטחון, החל ממחר בשעה 12:00, לא יתאפשר לחיילים בשירות חובה ובקבע לצאת לחו"ל, במסגרת תפקידם או באופן פרטי. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן: "החלטנו לעצור את כל תרגילי שיתוף הפעולה שאנחנו מקיימים בארץ ובחו"ל, למעט חריגים". התרגיל המטכ"לי שאמור היה להתקיים ב-19-15 במרץ יידחה למועד אחר. צווי מילואים שנשלחו לאנשי המילואים יבוטלו ואימוני גדודי מילואים נוספים יישקלו ויידחו בהתאם לצורך. לפי ההנחיות החדשות, יאסר שירות מילואים למי שהה בחו"ל בשבועיים האחרונים. גיוסם של מיועדים לשירות ביטחון ששהו בחו"ל בשבועיים האחרונים יידחה.

הבוקר פרסמה המשטרה על איסור יציאה מהארץ.

גם בשב"ס נערכים לקורונה ומדוברות שב"ס נמסר: "מפגשים של עו״ד עם אסירים יתקיימו מאחורי מחיצה. מפגשי התייחדות לאסירים לא יתקיימו בעת הזאת. חל איסור על כל אנשי סגל שב״ס לצאת את גבולות המדינה" בשלב זה הוכשרו שני אגפים יעודיים לכלואים המחויבים בבידוד כדי לא לפגוע בהמשך המעצרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן