מכת הקורונה: שוויץ מדווחת על מקרה מוות ראשון מהנגיף

המשטרה השוויצרית מדווחת כי אישה בשנות ה- 70 לחייה מתה כתוצאה מהידבקות בנגיף. מוקדם יותר - כלי תקשורת איראנים דיווחו על מותו של מפקד גדוד הבסיג' בטהארן, מחמד חאג' אבולקאסמי שנדבק גם הוא. נשיא איראן הודה: "הנגיף התפשט כמעט בכל המדינה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/03/20 08:45 ט באדר התשפ

מכת הקורונה: שוויץ מדווחת על מקרה מוות ראשון מהנגיף
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרבן נוסף מנגיף הקורונה. המשטרה השוויצרית מדווחת היום (ה') כי אישה בשנות ה- 70 לחייה מתה כתוצאה מהידבקות בנגיף המסוכן. האישה הובהלה לבית החולים ביום שלישי שעבר, ומותה נקבע לפני שעה קלה. מדובר במקרה המוות הראשון כתוצאה מהנגיף בשוויץ.

מוקדם יותר דיווחו הרשויות באיראן על מותו של בכיר משמרות המהפכה. הבכיר שמת הוא מחמד חאג' אבולקאסמי, מפקד גדודי הבסיג' בבירה טהרן ואיש זרועות המודיעין. אבולקאסמי מת כתוצאה מהידבקות בנגיף ועם מותו של הבכיר בבית החולים בבירה טהארן, קרובי משפחתו דיווחו על כך לכלי התקשורת. 

אבולקסאמי (71) היה איש המודיעין ששימש את משטר האייתוללות לאחר המלחמה בעיראק והיה לדמות המייעצת בעיר ריי, רשות מקומית בבירה. מותו של אבולקסאמי התקבל בשמחה באופוזיציה האיראנית, שכן בעת מילוי תפקידו היה אמון על דיכוי מחאות רבות נגד המשטר האיראני. 

מוקדם יותר הודה נשיא איראן חסרן רוחאני כי נגיף הקורונה המתפשט במדינתו יוצא מכלל שליטה. "נגיף הקורונה התפשט כמעט בכל המדינה" אמר רוחאני לכלי התקשורת המקומיים. דבריו של רוחנאי מתכתבים עם הנעשה בשטח, שכן מוקדם יותר השבוע דווח על הידבקותם של 23 חברי פרלמנט איראני, כאשר עד כה נספו 92 איש באיראן כתוצאה מהנגיף, כאשר עוד 2,922 אובחנו כנשאים.