צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב

לאחר שבג"ץ דחה את עתירות בני משפחתם ושכניהם של וליד חנאתשה ויזן מגמס, צה"ל הרס הבוקר את בתיהם של שני המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. לאחר שהכוח יצאו מרמאללה, פרצו עימותים במקום עימותים בין חיילים ופלסטינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 07:05 ט באדר התשפ

צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

כוחות צה"ל הרסו הבוקר (ה') את בתיהם של המחבלים וליד חנאתשה ויזן מגאמס בעיר רמאללה ובכפר ביר זית שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. המחבלים ביצעו, ביחד עם חברי חוליה אחרים, את הפיגוע הרצחני בחודש אוגוסט האחרון במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב.

מצה"ל נמסר כי, הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג״ץ נגד מימוש צו ההחרמה וההריסה, כמו גם בקשתן לקיים דיון נוסף. במהלך הפעילויות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות מחבלים, שהבעירו צמיגים והשליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמינו. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

לפני כשבועיים דחה בג"ץ פה אחד עתירות שהוגשו נגד הריסת דירה ומבנה בהם התגוררו כל אחד מהשניים. לבית המשפט העליון הוגשו שלוש עתירות נגד צווי ההחרמה וההריסה של בתי המחבלים. את העתירות הגישו בני משפחותיהם של המחבלים ודיירי הבניין בו נמצאת דירתו של חנאתשה, אך העתירה כאמור נדחתה.

שר הביטחון נפתלי בנט דיבר עם הוריה של רנה ז"ל ואמר:"אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו", אמר בנט להוריה של שנרב. "מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה".

מארגון בצלמו נמסר בתגובה: "מדובר בצעד צודק ומוסרי מאין כמוהו אשר מציל חיי אדם. אנחנו מברכים את השר נפתלי בנט. בד בבד אנחנו מזכירים שיש עוד בתי מחבלים שרצחו את רינה שנרב שמחכים להריסה וקוראים לסיימם במהירות האפשרית".