נתניהו בישיבת גוש הימין: "גנץ בשעות האחרונות חותר נגד הצבעת הבוחר"

נתניהו בהצהרה עם פתיחת הישיבה של בלוק הימין תוקף את בני גנץ ואת הצעת החקיקה נגדו. גם יתר ראשי הסיעות תקפו את הצעת החקיקה: "אנו נלך יחד נגד המהלך האפל הזה". גנץ בתגובה: "ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 04/03/20 17:59 ח באדר התשפ

נתניהו בישיבת גוש הימין: "גנץ בשעות האחרונות חותר נגד הצבעת הבוחר"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראשי בלוק הימין החלו את הישיבה הראשונה שלהם לאחר הבחירות. לפני פתיחת הישיבה לאות תחושת ניצחון פצחו ראשי סיעות הימין בשירת "שבחי ירושלים". ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בפתיחת הישיבה. בתחילה התייחס לנאומולאחר הישיבה במשרד הבריאות "נאלצנו לנקוט צעדים נוקשים כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל". אך עיקר דבריו היו נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ.

נתניהו יוצא נגד הסברה כי לגוש השמאל יש 55 מנדטים וליברמן הוא זה שבחוץ, לטענתו ליברמן הוא חלק מהשמאל והרשימה המשותפת היא שבחוץ. נתניהו הציג את הדברים תוך כדי רשימת הדברים על הלוח. נתניהו: "המחנה הציוני לאומי כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני שמאלני כולל 47 מנדטים. הרשימה המשותפת שתוקפת את חיילינו ומתנגדת למדינת ישראל לא במשוואה הזאת".

נתניהו המשיך לדבר בשבח ניצחון הליכוד: "הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בנוקאאוט. גנץ אמר שמי שיקבל מנדט אחד יותר הוא זה שירכיב את הממשלה. קיבלנו יותר. גנץ אמר שלא ישען על הרשימה המשותפת ועכשיו הוא נשען עליה בכל דבר. גנץ הפסיד ועכשיו הוא מנסה לגנוב את הבחירות. חבריי ואני ומיליוני אזרחים שתמכו בנו לא ניתן לזה לקרות".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו גם לא התעלם מהניסיון לחוקק נגדו על מנת שלא יקים ממשלה: "המהלך שמוביל גנץ בשעות האחרונות חותר תחת יסודות הדמוקרטיה ותחת רצון הבוחר. חזרנו והתרענו בבחירות שגנץ חובר לתומכי הטרור ברשימה המשוללת בניסיון לבטל את רצון הציבור". 

גנץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו:" ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן". גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב: "ביבי, אני אלמד אותך מהי דמוקרטיה - שלטון רוב האזרחים, לא רוב היהודים. תארוז חפצים אתה בדרך הביתה".

גם ראשי סיעת הימין נשאו דברי תמיכה בנתניהו ודיברו על הנעשה במשרדם, יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט אמר: "מדינת ישראל נמצאת במשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה, ממשלת ישראל בהובלת נתניהו תמשיך לפגוע בכל מי שינסה לפגוע בנו. מי שטוען שנתניהו מרוכז בדברים אחרים אני יכול להעיד שהוא מתנהל בצורה מאוד מרוכזת ועניינית". על כחול לבן אמר: "הם מנסים לכייס את הניצחון הברור של הימין. הם חוברים להיבא יזבק כדי להפיל את השלטון. אנו נלך יחד נגד המהלך האפל הזה". 

שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן: "נתניהו ישב עמי שעות רבות כדי להגיע להחלטות הקשות בנושא הקורונה. ובזמן שאנו יושבים ודנים בנושא בצד השני יושבים עושים תרגילים באיך אפשר לבעוט בנו. מה בוער? בין כך אין תוצאות. אנחנו עומדים לצד ראש הממשלה ואני בטוח שבצד השני עוד יתחרטו על מה שהם עשו".

 שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי מנה את מספר הקולות שקיבלו בגושים השונים: "אלה הנתונים, כל מי שהלך לקלפי ידע למי הוא מצביע, והעם, 2 מיליון איש, הכריע בצורה הברורה ביותר את מי הוא רוצה. אנחנו לא ניתן לשנות את התוצאה הזו שיהיה ברור. אי אפשר לחוקק לפני ממשלה, אלו מעשים מרחקי לכת ששוברים את הדמוקרטיה. אף אחד לא ינווט את המדינה הזו יותר טוב מנתניהו. אני קורא להפסיק לשחק משחקים כבדו את רצון העם".  

נציין כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לא נכח בכינוס, לאחר שגם לא הוזמן לישיבת ראשי הבלוק. מטעמו נמסר: "מי שלא רוצה אותי בישיבת ראשי הבלוק, שלא יזמין אותי להיות תפאורה לנאום של ביבי בכנסת".