בלוק הימין: "לא פוסלים כניסה לממשלה של המכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

לראשונה אחרי הבחירות, בלוק הימין התכנס בכנסת לדון בהרכבת הקואליציה לאור התוצאות שפורסמו בשלב זה. בסיום הפגישה: "העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 03/03/20 15:46 ז באדר התשפ

בלוק הימין: "לא פוסלים כניסה לממשלה של המכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"
בלוק הימין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראשי בלוק הימין התכנסו היום בצהרים (ג') בלשכת ראש הממשלה נתניהו בכנסת, יממה בלבד לאחר הבחירות ודנו  בהתפתחויות הפוליטיות ובדרכים שעומדות לרשותם להקמת ממשלה. זאת לאור התוצאות שפורסמו עד כה, נזכיר, לפני ספירת המעטפות הכפולות ומעטפות האזרחים המבודדים עקב הקורונה.

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראשי המחנה הלאומי וסיכם עמם על  המשך שיתוף הפעולה יחד כגוש אחד במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו.

ח"כ משה גפני מיהדות התורה התייחס עם כניסתו לפגישה לתוצאות האמת המסתמנות ואמר כי הוא מעריך שלא יהיה סבב בחירות רביעי: "יכול להיות שהתוצאות יהיו כאלה שיהיו 61, אני לא יודע, אבל סביר להניח שאנחנו לא הולכים לבחירות נוספות". עוד הוסיף: "נתניהו, שקיבל את אמון הציבור, יצטרך להרכיב ממשלה באופן כזה או קואליציה, כדי שלא נלך לבחירות". בנוסף אמר, "לא ממשלת אחדות כי אין ממשלת אחדות. יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר ואני מעריך שבסופו של דבר תורכב ממשלה".

גפני אף התייחס ליו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן וכינה אותו "אדם חסר אחריות". גם חברו לסיעה, השר יעקב ליצמן, התבקש לענות לשאלה הנוגעת לליברמן והשיב: "מי זה ליברמן?". על האפשרות של ממשלת אחדות אמר: "נשב עם ראש הממשלה ונחליט, עם לפיד אני לא אשב."

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר הצהרה בכניסה לישיבת ראשי בלוק הימין, והודיע כי לא ישב עם יאיר לפיד. "מדובר בהישג גדול לראש הממשלה. נמשיך להיות בלוק ולשתף פעולה יחד ונהיה יותר חזקים. אני בטוח שלא יהיו בחירות נוספות", דברי ליצמן. 

יו"ר ש"ס אריה דרעי שהגיע גם הוא לפגישה בכנסת, נשאל האם תהיה ממשלת ימין צרה והשיב: "למה צרה? רחבה מאוד". נזכיר כי דרעי וראש הממשלה נתניהו נועדו כבר הבוקר בשיחה בארבע עיניים ודנו בעתיד הקואליציה והאפשרויות העומדות לרשותם.