על אף היחסים עם ישראל, יהודי ארה"ב מעדיפים את סנדרס מטראמפ

סנדרס אולי הוא המועמד הפחותת מועדף בקרב היהודים אך עדיין רבים מעדיפים אותו מאשר את טראמפ. בקמפיין הנוכחי סנדרס עושה מאמץ לקבל תמיכה יהודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 11:24 ז באדר התשפ

על אף היחסים עם ישראל, יהודי ארה"ב מעדיפים את סנדרס מטראמפ
ברני סנדרס. יהודי ארה"ב בעדו, צילום: shutterstock

ברני סנדרס, הוא המועמד המוביל במירוץ הדמוקרטים לנשיאות, נכון לימים אלו. בימים האחרונים סנדרס מרבה לפנות ליהודי ארצות הברית ולציין כמה שהוא גאה במסורת שלו, דבר שלא היה לו דגש בסבבים הקודמים. 

כזכור, סנדרס הדגיש זאת לאחר שענה לשגריר ישראל באו"ם דני דנון, שתקף אתו וכינה אותו "בור ושקרן" בנאום שנש בועידת איפא"ק. "אני יהודי ואני מאוד גאה במורשת היהודית שלי", אמר סנדרס לרשת CBS, "אני לא אנטי ישראל, אבל מה שאנחנו צריכים במדינה הזאת - זו מדיניות חוץ שלא רק מגינה על ישראל, אלא גם מתמודדת עם סבלו של העם הפלסטיני". 

בשבוע שעבר כ-150 פעילים יהודים התכנסו בחצר מרכז קהילתי יהודי בלוס אנג'לס, ערב תמיכה בסנדרס. האירוע, תחת הכותרת "יהודים למען ברני", זהו כנס ראשון של סנדרס שפונה דווקא לציבור יהודי בארצות הברית. אך בסופו של דבר הוא עדיין המועמד הפחות מועדף על יהודי ארה"ב מבין הרפובליקנים אך עדיין מועדף יותר מטראמפ

סקר אחרון שהתפרסם מראה אמנם כי יהודים מעדיפים פחות את סנדרס בתור מועמד, אבל גם כך, הוא מנצח בקלות את טראמפ בקרב היהודים. 65% מהם יצביעו עבור סנדרס, רק 30% לטראמפ. חשוב לציין כי יהודי ארצות הברית מעדיפים להצביע לפי אינטרס אישי מאשר מערכת היחיסים עם ישראל.