הישראלים נהרו לקלפיות: 71% בחרו את נציגיהם לכנסת

אחוזי הצבעה מרשימים לכנסת ה- 23: על פי נתוני ועדת הבחירות, 71% מבעלי זכות ההצבעה שלשלו את פתקם בקלפיות השונות. מדובר בעליה של 1.2% לעומת הבחירות הקודמות, אז אחוז ההצבעה עמד על 69.8%

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/20 13:36 ו באדר התשפ

הישראלים נהרו לקלפיות: 71% בחרו את נציגיהם לכנסת
פתקי ההצבעה, צילום: פלאש 90

בחירות 2020 אופיינו באחוז הצבעה גבוה ביחס לפעם הקודמת. עם סגירת כלל הקלפיות בארץ, ועדת הבחירות עדכנה כי 71% מבעלי זכות ההצבעה פקדו את הקלפיות השונות ובחרו את נציגיהם לכנסת. המספרים מרשימים שכן מדובר בעלייה של 1.2% ביחס לבחירות הקודמות, ומקבלים משנה תוקף על רקע החששות כי הקהל הישראלי יעדיף להישאר בבית.

שעה לסגירת הקלפיות, ואחוזי ההצבעה המשיכו לטפס: על פי בדיקת ועדת הבחירות לשעה 20:00, 65.55 מבעלי זכות ההצבעה מימשו אותה ובחרו את נציגיהם לכנסת ה- 23. מדובר היה בעליה של 1.8% לעומת השעה המקבילה בבחירות הקודמות, אז הצביעו 63.7% מכלל הישראלים. 

עוד קודם לכן, בשעה 18:00 בערב , 56.3% מבעלי זכות ההצעה הגיעו לשלשל פתק בקלפי ולבחור את נציגיהם לכנסת הבאה. מדובר בעליה של 2.8% מהבחירות הקודמות, אז באותו זמן אחוז ההצבעה עמד על 53.5%.

עוד קודם לכן, נכון לשעה 16:00, 47% מבעלי זכות הבחירה שלשלו את פתקם בקלפיות השונות, כל על פי בדיקה של ועדת הבחירות. שיעור הצבעה זה גבוה ב- 2.7% לעומת הזמן המקביל בבחירות הקודמות, אז הצביעו 44.3%. נזכיר, כי גם על פי הבדיקה שנערכה בשעה 14:00, אחוז ההצעה היה גבוה יחסית, עם 38.1% מבעלי זכות ההצבעה שהגיעו לקלפיות ושלשלו את פתק הבוחר שלהם. גם אז הקו אחוז ההצבעה היה גבוה מפעם הקודמת. 

בשעה 12:00 נרשמו  גם כן מספרים יפים, כאשר חמש שעות לאחר פתיחת הקלפיות, עמד אחוז ההצבעה בבחירות ברחבי הארץ על 27.6%. מדובר בעליה לעומת בחירות ספטמבר 2019. כך נמסר מועדת הבחירות המרכזית.

נסיונות להטייה ואי סדרים בקלפיות: מצביעים בקלפי בבית ספר בשכונת כפר גנים בפתח תקווה התלוננו הבוקר (ב') כי הם לא מוצאים פתקים של כחול לבן. לאחר בירור שערך יו"ר הקלפי, התגלה כי אזרחים כיסו את פתקי "פה" של המפלגה בראשותו של בני גנץ בפתקים לבנים. לאור האמור ניתנה הוראה לבצע בדיקות תכופות יותר, כדי למנוע מקרים נוספים.

בתוך כך למספר קלפיות ברחבי הארץ הגיעו אנשים עם מכתבים מזויפים שנכתבו כביכול בשמה של מנכ"לית ועדת הבחירות, לפיהם עוצמה יהודית כביכול פרשה מהריצה לכנסת, כך דווח הבוקר ברשת ב'. בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת מסרו: "לא היה ולא נברא. עוצמה יהודית לא פרשה".

בנוסף, עתרה ח"כ איילת שקד לוועדת הבחירות בטענה שבמספר קלפיות מופיעים פתקי "טב"- עם שמה בראשות המפלגה, כמו הבחירות הקודמות, ולא שמו של נפתלי בנט.

נזכיר כי לפי הציפיות, אחוזי ההצבעה ישפיעו בעיקר על שאלת ה"מפלגה הגדולה". כאשר שאלת אחוזי ההצבעה עמדה במוקד קמפיין הליכוד בשבועות האחרונים, עקב העובדה שבבחירות הקודמות אחוזי ההצבעה ב"מעוזי הליכוד" היו נמוכים. גם ב"כחול לבן" מקווים לאחוזי הצבעה גבוהים על מנת להשאר המפלגה הגדולה ולמנוע מ"גוש הימין" להשיג גוש חוסם כנגדם. כמו כן, כבכל מערכת בחירות בשנה האחרונה, שאלת אחוזי ההצבעה במגזר הערבי מהווה נושא עיקרי ביום הבחירות. 

כלל המפלגות מתמודדות עם  החשש מדיווחי "פייק ניוז" בנוגע לנגיף הקורונה, וההשפעה של דיווחים אלו על אחוזי ההצבעה.