דיווחים: ניסיונות להטות את הבחירות ברחבי הארץ

דווח על מספר פגיעות בטוהר הבחירות ברחבי הארץ: זיוף מכתבים בשם מנכ"לית ועדת הבחירות לפיהם כביכול  מפלגת "עוצמה יהודית" פרשה. מספר פתקי "טב" עם הכיתוב "בראשות איילת שקד"- מהבחירות שעברו. ישראל ביתנו עתרה כנגד הסעות הלימוזינות של הליכוד.

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 02/03/20 11:58 ו באדר התשפ

דיווחים: ניסיונות להטות את הבחירות ברחבי הארץ
בחירות , צילום: פלאש 90, הדס פרוש

עם פתיחת הקלפיות הבוקר (ב') , ישנם דיווחים על ניסיונות ראשונים להטיית הבחירות. לפי הדיווח, נעשו מספר פניות לחברי ועדות קלפי ברחבי הארץ בהן הוצג מכתב מזויף בשם מנכ"לית ועדת הבחירות, הטוען כביכול לפרישה של מפלגת עוצמה יהודית, כך דווח הבוקר ברשת ב'.  

בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת מסרו: "לא היה ולא נברא. עוצמה יהודית לא פרשה". בעוצמה יהודית מוסרים בתגובה לדברים: "אין גבול לנבזות ולשפל אליו מוכנים לרדת כדי לפגוע בעוצמה יהודית. עוצמה יהודית מתמודדות בבחירות עד הסוף". הוגשה תלונה למשטרה בעניין והמשטרה חוקרת.

כמו כן, מפלגת העבודה גשר מרצ עתרה לוועדת הבחירות נגד מפלגת ש״ס, בעקבות חלוקת הקמעות של ש"ס בקלפיות בהרצליה ובמושב חירות, נוכח האיסור על חלוקת חפצים אסורים ואיסור על קמיעות ביום הבחירות, עניין שהפך למסורת על ידי ש"ס. בעבודה גשר מרצ מבקשים מיו"ר ועדת הבחירות השופט הנדל, שיאסור על חלוקת הקמיעות והטלת קנסות על ש"ס לפי הוראות סעיף 8 לחוק התעמולה.

בנוסף לכך, מצביעים בקלפי בבית ספר בשכונת כפר גנים בפתח תקווה התלוננו הבוקר (ב') כי הם לא מוצאים פתקים של כחול לבן. לאחר בירור שערך יו"ר הקלפי, התגלה כי אזרחים כיסו את פתקי "פה" של המפלגה בראשותו של בני גנץ בפתקים לבנים. לאור האמור ניתנה הוראה לבצע בדיקות תכופות יותר, כדי למנוע מקרים נוספים.

השופט הנדל, יו"ר ועדת הבחירות

השופט הנדל, יו"ר ועדת הבחירותצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כמו כן, פנתה ח"כ איילת שקד לוועדת הבחירות בטענה שבמספר קלפיות מופיעים פתקי "טב"- עם שמה בראשות המפלגה, כמו הבחירות הקודמות, ולא שמו של נפתלי בנט.

נזכיר כי עתירת מפלגת "ישראל ביתנו" בנוגע לפרסומי הליכוד על הסעת מצביעים בלימוזינות התקבלה על ידי השופט ניל הנדל, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, אשר הורה על הסרת פרסומים אלו לאלתר. 

נציין כי ועדת הבחירות המרכזית נערכה באופן מיוחד להתמודדות עם "פייק ניוז" בבחירות אלו, בעיקר על רקע החששות מדיווחים כוזבים בעניין נגיף הקורונה.