אחרי חשיפת ההקלטה: יועצו הבכיר של גנץ פוטר

לאחר שישראל בכר, היועץ האסטרטגי של יו"ר כחול לבן תוקף את גנץ בשיחות סגורות, ההודעה על פיטורו יצאה כבר הבוקר. בשיחה אמר בכר על יו"ר כחול לבן: "הוא סכנה לעם ישראל" ו-"הוא לא אמיץ לתקוף באיראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/20 08:50 ג באדר התשפ

אחרי חשיפת ההקלטה: יועצו הבכיר של גנץ פוטר
גנץ , צילום: יח"צ

יו"ר כחול לבן בני גנץ החליט לסיים את עבודתו של יועצו האסטרטגי ישראל בכר, שהוקלט בשיחות סגורות כשהוא מדבר נגדו. מכחול לבן נמסר כי גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים וכי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי".

אמש (ד') יועצו האסטרטגי של בני גנץ, ישראל בכר, יוצא נגד מי שקידם במסע הבחירות לראשות הממשלה. בהקלטות שנחשפו רק אתמול בערב על ידי עמית סגל, נשמע אומר בשיחות סגורות: "הוא סכנה לעם ישראל, לא אמיץ לתקוף באיראן". "אני אומר שהוא טיפש והוא אפס מאופס ואני אומר שאסור שהוא יהיה ראש ממשלה" מוסיף בכר בשיחה שקיים. כעת הוכרזו פיטוריו שלושה ימים בלבד לפני הבחירות.

בכר מסר בעקבות החלטתו של גנץ כי "המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח". מקורביו של בכר מסרו כי הוא הוקלט על-ידי רב מוכר שהוליך אותו שולל ותכנן להפיל אותו למטרות פוליטיות.

בני גנץ, התראיין בתכניתו של ניסים משעל והגיב לסערה: "לא אקשיב ליועץ שנפל בלשונו בסיטואציה מניפולטיבית, אלא לגורמי הביטחון ומה שהם אומרים על נתניהו. אני מבין את העניין הציבורי אבל חשוב להתרכז במה שחשוב. היועץ לא רץ לבחירות - אני רץ. חוץ מלדעת איפה איראן על המפה - בכר לא מבין כלום בדברים האלו"

הליכוד פרסם תגובה: "גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר מפני שאמר את האמת: 'אסור שגנץ יהיה ראש ממשלה, הוא אפס מאופס, אין לו אומץ לתקוף באיראן' - גנץ סכנה לביטחון ישראל. לא די בכך שגנץ ראש ממשלה מסוכן לישראל, אסור להמר על ביטחוננו ולתת לגנץ להקים ממשלה מסוכנת עם אחמד טיבי איתו כבר ניסה להקים ממשלה בבחירות האחרונות".