יומיים לפני הגעתו לבית המשפט: ועדת ההיתרים תדון במימון נתניהו

לאחר שהודיעה כי תבחן מחדש את בקשת ראש הממשלה למימון הוצאותיו המשפטיות, וועדת ההיתרים מודיעה כי תבחן את הבקשה יומיים בלבד טרם הגעתו לבית המשפט והקראת כתב האישום בפני חבר השופטים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/02/20 18:53 ב באדר התשפ

יומיים לפני הגעתו לבית המשפט: ועדת ההיתרים תדון במימון נתניהו
נתניהו. לוח זמנים צפוף, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

וועדת ההיתרים תדון בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות יומיים בלבד לפני הדיון הראשון והקראת כתבי האישום במשפטו. כזכור, הדיון הראשון בבית המשפט ייעשה ב- 17 למרץ, והיום וועדת ההיתרים מודיעה כי הבחינה המחודשת נקבעה ל - 15 למרץ. חברי הוועדה שיגרו בקשה לפרקליטי נתניהו שבה ביקשו "להציג בפני הועדה טיעונים מפורטים על הנסיבות המצדיקות היענות לבקשה, וכן  להציג אסמכתאות ככל שישנן לביסוס הטענות".

מוקדם יותר השבוע דיווחנו לכם כי וועדת ההיתרים הודיעה לנתניהו שהחליטה לבחון מחדש את בקשתו, זאת לאור חומרי החקירה הכבדים שהצטברו עם הגשת שלושת כתבי האישום. בקשותיו הקודמות של ראש הממשלה נענו בשלילה וזאת מכיוון שסירב לחשוף בפני הוועדה את חשבונותיו הפרטיים, אך הצעד החדש נעשה לאחר "שינוי נסיבות הבקשה" כלשון הוועדה. בראשות הוועדה עומדת השופטת בדימוס נחמה מוניץ, ולצדה חברים בה השופטת בדימוס שולמית דותן ונציג הציבור מר ישראל תיק.

נציין כי ראש הממשלה קיבל בעבר אישור מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לקבל תרומה למימון הוצאותיו מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', אלא שאז היה מדובר בהלוואה רגילה, וכעת נתניהו מבקש שיכירו בכספים אותם הוא יקבל כתרומה. באי כוחו של נתניהו סירבו לחשוף את הסכום העתידי אך ההערכות הן כי מדובר בכעשרה מיליון שקלים.