דיווח: אל על מכינה את הקרקע לפיטורי אלפי עובדים

חברת התעופה עשויה לפטר אלפי עובדים עקב נגיף הקורונה שהביא לביטולים רבים של טיסות ועשוי להסב לחברה נזק כלכלי גדול. שר התיירות יריב לוין התייחס למצב ואמר כי נבחנות דרכים לסייע לענף שנכנס למצוקה. אל על: "אנחנו לא מתייחסים לשמועות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/02/20 17:50 ב באדר התשפ

דיווח: אל על מכינה את הקרקע לפיטורי אלפי עובדים
אל על. מבטלת טיסות, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חברת אל על מכינה את הקרקע לפיטורי אלפי עובדים עקב מצב הקורונה: על פי דיווח של ערוץ 13 מהדקות האחרונות, מנכ"ל חברת התעופה הישראלית הנחה את סמנכ"ל משאבי האנוש להכין תכנית חירום במסגרתה מפוטרים אלפי עובדים.

 בתוך כך, חברת בגל"צ מדווח לפני דקות אחדות כי חברת התעופה פינתה את משרדיה באור יהודה בגלל שצוות האוויר מטיסת הקורונה מאיטליה היה במשרדים. הדיווחים מגיעים בהמשך ישיר להודעת החברה על ביטול טיסותיה לתאילנד ואיטליה, הודעה שמגיעה על רקע החשש מהידבקות בנגיף הקורונה. על פי המסתמן, המשך המצב כמו גם ביטול טיסות אפשריות נוספות עשוי להסב נזק כלכלי לא קטן לחברת התעופה, במה שעשוי להביא לפיטורי עובדים מהחברה.

מי שביקש להתייחס למצב הוא שר התיירות ירין לוין, שקיים הערכת מצב מוקדם יותר היום במוקד מד"א וטען כי דרכים לסיוע במצב לענתף התיירות נבחנות כעת. "זה אירוע בין לאומי, רב מימדים, שיש לו כמובן השפעה על תעשיית התיירות בישראל. אנחנו נמצאים בקשר עם כל הגורמים בענף התיירות ועומדים לרשותם. יחד עם משרד האוצר אנו מגבשים את חבילת הסיוע שתאפשר לתיירנים ולכל הגורמים שעוסקים בענף הזה, להתמודד עם המשבר בצורה המיטבית" אמר לוין.

נזכיר, כי אמש משרד הבריאות הוציא הנחיה חריגה באופיה, בה הוא מבקש להימנע מלטוס לכלל היעדים בחו"ל במידה והטיסה איינה קריטית. להנחיה התווספה גם בקשה להימנע מלשתתף בהתקהלויות וכנסים גדולים המתרחשים בחו"ל, וזאת על מנת להימנע מהחדרת הנגיף בחזרה אל שטח ישראל. 

מחברת אל על נמסר בתגובה לפניה: "אנחנו לא מתעסקים בשמועות".