בהלת הקורונה: אל על הודיעה על ביטול טיסות לתאילנד ואיטליה

חברת התעופה מודיעה על ביטול טיסות לתאילנד ואיטליה, בהמשך ישיר על הודעת ההידבקות של גבר שנדבק בנגיף לאחר שחזר מאיטליה. מוקדם יותר ביקש משרד הבריאות לא לטוס כלל לחו"ל במידה והטיסה איננה קריטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 12:31 ב באדר התשפ

בהלת הקורונה: אל על הודיעה על ביטול טיסות לתאילנד ואיטליה
אל על. מבטלת טיסות, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

חברת התעופה אל על מודיעה לפני דקות אחדות על ביטול טיסותיה למדינות תאילנד ואיטליה, וזאת עקב הבהלה מנגיף הקורונה. הודעה זו של חבר התעופה היא המשך ישיר לדיווח מוקדם יותר היום, על נשא ראשון של הנגיף בישראל שחבר מארץ המגף אל ישראל ואובחן כמי שנדבק. 

את דבר ההידבקות הודיעה היום מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך לתקשורת. "מדובר באירוע מורכב", הוסיף המנכ"ל - שציין כי החולה המאומת הוא גבר שחזר מישראל. בעקבות זאת, הצו לחוזרים מאיטליה הפך לרטרואקטיבי. בכירים במשרד הבריאות אמרו כי חולה הקורונה הסתובב בישראל כמה ימים וקיים חשש שבא במגע עם אחרים. משרד הבריאות מקיים תדרוך מיוחד בנושא הקורונה. 

מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, עדכן כי הגבר חש ברע: "בוצעו לו בדיקות של המשרד עם הקופות ועם מד"א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד"א לאשפוז בשיבא במתקן הייעודי. בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו. שירותי הבריאות יאתרו את כל מי שהיה במגע עם אותו אדם כדי להכניס אותם לבידוד".

חולה הקורונה שהגיע מאיטליה היה בטיסה LY382 של אל על שנחתה בנמל התעופה בן גוריון ביום ראשון בשעה 16:10. כל מי שהיה בטיסה זו נדרש להיכנס מיידית לבידוד בית למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום, שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר מיד למוקד 101 של מגן דוד אדום.

הבכיר הסביר כי בעקבות המקרה, המשרד מחדד את ההמלצות לחוזרים מאיטליה: "הבידוד הוא גם רטרואקטיבי - המציאות השתנתה. החולה חזר לפני ארבעה ימים, בהתאם לכך הצו יעודכן באופן שכל מי ששהה באיטליה ב-14 יום האחרונים יהיה בבידוד בית חובה עד שיושלמו 14 יום למועד עזיבתו את איטליה".

"אנחנו מודעים למורכבות של ההחלטות שלנו", הוסיף בר סימן טוב. "אנחנו רואים עוד ועוד מוקדים באירופה, כשמאתרים חולים. כמעט אין מדינה באירופה ללא חולים מאומתים. אנחנו קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן עד למקרה הראשון בישראל - יש לנו עכשיו את המקרה הראשון".

המנכ"ל התייחס לפעולות המשרד: "המערכת נערכת זמן רב מאוד לאירוע הזה. ברור שברגע שיש חולה ראשון המציאות משתנה. אנחנו בטוחים וסומכים על יכולות המערכת - מיכולות האיתור והניטור שלנו, שיתוף הציבור ושיתוף הפעולה עם מד"א וקופות החולים עד לאשפוז כדי לתת את המענה הטוב ביותר לציבור הישראלי כדי שנתמודד עם האירוע המורכב".

בעקבות כך, במשרד הבריאות לא הורשו להכניס 25 נוסעים זרים - 19 מהם איטלקים - שנחתו ב-12:55 בשדה התעופה רמון. הנוסעים הישראלים ירדו מהמטוס וקיבלו הנחיות ממשרד הבריאות על בידוד ביתי.  בנוסף, סורבה כניסתם של 23 נוסעים שנחתו בנתב"ג מוונציה וממילאנו. מרשות האוכלוסין נמסר כי הנוסעים יטוסו חזרה בקרוב.

נלחמים בנגיף הקורונה

נלחמים בנגיף הקורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באיראן הודיעו היום (ה') בצהרים, ששני בני אדם נוספים מתו מהווירוס, בכך מניין המתים במדינה עלה ל-245. משרד הבריאות האיראני אישר כי 106 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף במהלך היממה האחרונה.

ערב הסעודית הודיעה הלילה כי תאסור על כניסת עולי רגל לשטחה, כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה. הממלכה לא תאפשר את קיום מצוות העומרה - העלייה למכה שלא במסגרת החג' - וכן לא תאפשר הגעה למסגד הנביא במדינה, מוקד חשוב נוסף של עלייה לרגל עבור המוסלמים. מדובר בצעד חריג כיוון שהעלייה לרגל היא אחת מיסודות הדת המוסלמית.

עד כה נדבקו בנגיף 82,170 בני אדם - יותר מ-78 אלף מהם בסין. מספר המתים כתוצאה מהנגיף עומד כיום על 2,804, מהם 2,744 בסין. משכך, שיעור התמותה העולמי כתוצאה מהנגיף עומד על כ-3.5%.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן