החלימה מהקורונה ותחכה ביפן לבעלה

הישראלית שאושפזה ביפן עקב אבחונה כחולת קורונה, החלימה מהמחלה והשתחררה מבית החולים. תמתין ביפן עד לשחרור בעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 10:07 ב באדר התשפ

החלימה מהקורונה ותחכה ביפן לבעלה
מתמודדים עם הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חדשות טובות מיפן. אחרי החדשות מסין הבוקר (ה'), על ירידה במספר המתים מנגיף הקורונה במהלך היממה האחרונה לעומת הימים האחרונים. מגיע עדכון גם מיפן: הגב׳ רוחלה עופרים החלימה מהקורונה לאחר שקיבלה תוצאה שלילית, בעלה עודד עדיין מאושפז בביה״ח וצפוי להשתחרר בשבוע הבא.

אליהו אליוביץ דובר המשפחות מוסר, כי למרות שחרורה, רוחלה לא תשוב לישראל ותמתין עד שחרור בעלה. עודד ורוחלה עופרים מקיבוץ גבעת השלושה היו הישראלים הראשונים על ספינת הקורונה שהובחנו עם סימני קורונה בגופם, הם הורדו מהספינה ופונו לביה״ח יפני צבאי, מרוחק שעה ורבע מטוקיו.

נזכיר כי בדיקה שעבר בשיבא אחד משני הישראלים שנדבקו ביפן בנגיף הקורונה נמצאה שלילית הבוקר. תשובה ודאית לגבי החלמתו מהנגיף תתקבל רק לאחר ביצוע בדיקה נוספת במהלך היום. אם אכן תתקבל תשובה שלילית, הוא ישוחרר לביתו לפני תום תקופת הבידוד של 14 הימים. שאר הישראלים ששבו מיפן יישארו בבידוד עד תום התקופה מחשש להתפרצות מאוחרת של הנגיף.

מתחילת התפרצות הנגיף בספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן נדבקו שישה ישראלים ששהו בספינה, ארבעה אובחנו ביפן טרם עזיבת הספינה ושניים אובחנו כשהגיעו ארצה במרכז הרפואי שיבא.

 

הישראלים עוזבים את הספינה

הישראלים עוזבים את הספינה ביפן, בשבוע שעברצילום: הותר לשימוש

על רקע זה, בישראל קרא אמש משרד הבריאות לאזרחים המתכננים נסיעה לחו"ל לשקול האם הן הכרחיות. בנוסף הודיעו אמש במשרד כי על כל מי שחוזר מאיטליה, שם התפרץ הנגיף, לשהות בבידוד ביתי. באיטליה מתו מהנגיף 12 בני אדם, ולמעלה מ-400 נדבקו, בעיקר באזורים מסוימים בצפון מזרח המדינה.

כמו כן, לקראת חזרתם של התלמידים הפיץ משרד החינוך נהלים מיוחדים למנהלים של שלושת בתי הספר, לפיהם לא חלה עליהם חובה להביא אישור רפואי כל זמן שאין להם תסמינים. בנוסף, על המורים והתלמידים לא חלה חובה להוציא אישורי מחלה מרופאי המשפחה לקראת חזרתם למוסד החינוכי.