פאניקה מנגיף הקורונה: משרד הבריאות מבקש להימנע לחלוטין מלטוס לחו"ל

במשרד הבריאות מוציאים הנחיה מיוחדת המבקשת להימנע מלטוס לחו"ל במידה והנסיעה איננה קריטית, וממליצים להימנע מלהשתתף בכנסים ואירועים בינלאומיים. חברות התעופה הישראליות בהלם: "מכה קשה, לא עדכנו אותנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/02/20 20:59 א באדר התשפ

פאניקה מנגיף הקורונה: משרד הבריאות מבקש להימנע לחלוטין מלטוס לחו"ל
ליצמן, הנחיה חריגה, צילום: פלאש 90

במשרד הבריאות מחמירים את הנחיות המניעה מנגיף הקורונה וקוראים לישראלים לא לטוס כלל לחו"ל, אם הנסיעה איננה קריטית. "אם אתם לא באמת צריכים לטוס - אל תעשו זאת" נמסר בהוראה חריגה במיוחד מטעם המשרד. בנוסף לכך, הנחו במשרד הבריאות את הבאים מאיטליה להיכנס לבידוד ולשהות בו למשך לפחות שבועיים מיום החזרה ארצה. 

במשרד הבריאות לא מסתפקים בכך, וממליצים למי שכן טס לחו"ל להימנע מלהשתתף כלל בכנסים בינלאומיים ולהימנע מהשתתפות בכנסים דתיים בינלאומיים. אחד האירועים מהם חוששים במיוחד במשרד הבריאות היא העליה הנהוגה של ערבים למכה מדי שנה ושעלולה לגרום להידבקות המונית עקב הצפיפות הרבה באירוע.

ההחמרה החדשה איננה מגיעה בחלל ריק. ביממה האחרונה מגיעים עוד ועוד דיווחים של מדינות נוספות על התפשטות נגיף הקורונה בשטחן. פקיסטן, גרמניה וגם ברזיל הודיעו בשעות האחרונות על התפשטות הנגיף אצלן, ובארצות הברית הוציאו אזהרת מסע מיוחדת לאיראן ואיטליה, לאחר שדווח על הגעת הנגיף עד אמריקה הלטינית. 

אילוסטרציה

הנגיף משתוללצילום: shutterstock

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הסביר הערב במהדורה המרכזית מה עומד מאחורי ההנחיות: "זה אכן מהלך דרסטי אבל יש כלל ידוע במגפות – כל מה שאתה עושה לפני שהמגפה מתפרצת אומרים לך שאתה מגזים וכשהמגפה מתפרצת שואלים אותך למה לא עשית יותר. אז אנחנו מעדיפים להגזים ולעשות את ההיערכות כמה שיותר גבוהה כדי לדחות כמה שיותר את התפשטות הנגיף בארץ".

חברות התעופה בתגובה לחדשות 12, הודיעו: "זו החלטה דרמטית שאף אחד לא הודיע לנו עליה מראש - ההנחיה החדשה היא מכה קשה נוספת לענף. עדיין מעכלים את הבשורה". עוד ציינו כי בעקבות בהלת הקורונה כבר עכשיו חוות חברות התעופה הפסדים כלכליים משמעותיים של עשרות מילוני דולרים ואף נאלצות להתמודד עם קיצוצים. לדבריהם, ההנחיה של משרד הבריאות עלולה להחמיר את מצבן של החברות אפילו יותר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן