ירי בנגמ"ש בשמאל: יאיר גולן נגד הרמטכ"לים

"שלושת הרמטכ"לים התברברו בניווט ואיבדו את קור הרוח", טוען ח"כ יאיר גולן (העבודה-גשר-מרץ), על רקע ההתקפות של כחול לבן כנגד מפלגתו, "לכו להביא מנדטים מגוש הימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 09:37 ב באדר התשפ

ירי בנגמ"ש בשמאל: יאיר גולן נגד הרמטכ"לים
נגד הרמטכ"לים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נראה כי ארבעה ימים לפני הבחירות, עסוקה רשימת העבודה-גשר -מרץ בניסיונות נואשים למנוע את זליגת הקולות ממנה לכחול לבן. במפלגת השמאל יצאו בחריפות נגד כחול לבן על כך וקראו להם לנסות למשוך קולות מימין על מנת להגדיל את הגוש. הבוקר (חמישי), תקף ח"כ (אלוף במיל') יאיר גולן ב103fm את שלושת הרמטכ"לים, וטען כי עליהם להבין איפה הם, להסתכל מחדש על המפה וללמוד את הציר מחדש, כלומר, להביא קולות מגוש הימין. 

"זה כמו חבורה שהתברברה בניווט, מוקם לפנות ימינה הם פונים שמאלה, יש שם שלושה רמטכ"לים הם צריכים לדעת לנווט, תחזרו לנקודה האחרונה שהייתם מזוהים, תבינו מי אתם ותלכו ותקוששו קולות מהימין ולא מהשמאל, אם אתם רוצים הכי גדולים ולהרכיב את הקואליציה הבאה אז תזכרו תמיד דבר אחד מאוד פשוט הכי חשוב זה גודל הגוש. לכו תגדילו את הגוש".

בנוגע לקמפיין החדש של כחול לבן, שכוון בעיקר למשוך מצביעי שמאל למפלגה, על מנת לשמר את כוחה כמפלגה הגדולה וגרום לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה עליהם, אומר גולן:
"אני חושב שזו שגיאה קשה. אנחנו צריכים לייחל כולנו, כל האנשים השפויים במדינת ישראל, לניצחון של גוש מרכז-שמאל. זה דבר היחידי שיכול לשנות כיוון במדינת ישראל, מה שעושה כחול לבן עכשיו זה שהיא תוקפת את ימינה ותוקפת את השמאל הישראלי בעבודה-גשר-מרצ, כלומר מה שהם רואים בעיני רוחם זה לשבת עם הליכוד. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה ממשלת אחדות עם מפלגה מושחתת, והבעיה היא לא רק נתניהו אלא כל הליכוד, אנחנו צריכים לשלוח את הליכוד הביתה ולשלוח את ביבי הביתה והמפתח הוא להקים קואליציה של הקולות השפויים במדינת ישראל".

גולן טען, כי אין משמעות לגודלה של המפלגה, אלא יש להציג מספר רב יותר של תומכים, הגוש חשוב יותר מהמפלגה.

במענה על שאלה לגבי תמימותו, בשל העובדה שליברמן הצהיר כי לא ישב בממשלה שנתמכת על ידי המפלגות הערביות, מבפנים או מבחוץ, אמר: "אני היחידי פה שלא תמים. כל אלה שאומרים שהם לא תמימים ודבקים בעמדות שלהם גורמים לכך שמה שיקרה זה מתכון ודאי לבחירות מספר 4. תסביר לי, אם כל אחד דבק בעמדות שלו, איך תוקם ממשלה? לא תוקם ממשלה, אי אפשר להקים ממשלה. לכן מה שכחול לבן צריכה לעשות זה להסתער ימינה, להביא משם כמה שיותר קולות. הקמפיין שלהם עד עכשיו היה ישנוני, רדום, איטי ומגושם. לכו ימינה, תביאו במרץ את הקולות תישמעו כמו שלושה רמטכ"לים, תלחמו, תנשכו, תרביצו. יש כל כך הרבה פרשיות שאפשר להיתפס עליהן בקמפיין אגרסיבי. משמאל תנו לנו לעבוד חזק, מצע חברתי, מצע חברתי, מצע של דת ומדינה, לחבר את הקולות חזק, יחד עם ליברמן אפשר להקים ממשלה".