נדחתה עתירת הנאשם ברצח משפחת דוואבשה, כי סרב להסתכל על נשים

שופט דחה על הסף עתירה של הנאשם ברצח משפחת דוואבשה מבלי שדן בה. הסיבה: הנאשם ברצח, עמירם בן אוליאל, סירב להרים את מבטו כי היו נשים באולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 21:28 א באדר התשפ

נדחתה עתירת הנאשם ברצח משפחת דוואבשה, כי סרב להסתכל על נשים
הפגנה נגד העינויים בתיק דומא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עמירם בן אוליאל, בן 25 מירושלים וקטין נוסף, הואשמו בפיגוע בכפר דומא שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה ביולי 2015. היום היה אמור להיות הדיון בעתירתו של הנאשם בבית המשפט, אך דרמה לא צפויה קרתה. על פי פרסום של כאן 11, עם תחילת הדיון בן אוליאל סירב להרים את מבטו משום שבקהל היו נשים. השופט שהיה אמור לדון בעתירה הפציר בבן אוליאל להרים את ראשו, אך לאחר שהאחרון המשיך בשלו, בעקבות כך החליט השופט לדחות את העתירה, ולא דן בה כלל.

השופט כתב בהחלטתו, "מחר ידרשו שהמדינה תיוצג רק על ידי זכר, מחרתיים ידרשו שקלדנית לא תשב באולם, ושבוע הבא- מי יודע? יוכלו לדרוש שגם שופט יהא ממין מסויים..חוסר כבוד זה לבית המשפט לא יכול לעבור בשתיקה."

בתגובה אמר עו"ד חי הבר מארגון חוננו, שייצג את בן אוליאל בדיון: "הוא לא ביקש שהנשים יצאו מהדיון, אלא רק לעצום את עיניו - כדי לא להיכשל במה שאסור לפי אמונתו"

כזכור, בן אוליאל התלונן בעבר על החקירות שעבר בשב"כ כשנחשד בעבירות המיוחסות לו.  בעבר תיאר בהקלטה את העינויים שעבר במתקני החקירות של שירות הביטחון הכללי, עינויים שהובילו לדבריו, להודאתו במעשים החמורים. "לא ישנתי כמה לילות... ואז לקחו אותי לדיון הארכת המעצר. בחזרה מהדיון לקחו אותי שוב לחקירה, חקרו אותי כל הלילה ואמרו לי 'בא נגיד שמחר בשעה הזו זה כבר יהיה חדר מיון'", מתאר בן אוליאל.

לפני מספר חודשים בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את הקטין הנאשם בפרשת דומא, בחברות בארגון טרור. ההרשעה היא במסגרת הסדר טיעון, בו נמחק האשמה מאירוע הרצח המרכזי אך הוא הואשם בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ממניע גזעני ובפשעי שנאה נוספים. הפרקליטות תדרוש עונש של 5.5 שנות מאסר