בהלת הקורונה: ארה"ב באזהרת מסע לאיראן ואיטליה

ארצות הברית מוציאה אזהרת מסע ראשונית לאיראן ואיטליה, וזאת מהחשש כי הנגיף המסוכן יחדור לשטחיה. מוקדם יותר דיווחה ברזיל על הידבקות ראשונית בנגיף במדינתה והצטרפה בכך לכווית ובחריין

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 16:14 א באדר התשפ

בהלת הקורונה: ארה"ב באזהרת מסע לאיראן ואיטליה
טראמפ. אזהרת מסע חדשה, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

בהלת הקורונה מגיעה לארצות הברית, לאחר הדיווח על התפשטות ראשונית של הנגיף המסוכן באמריקה הלטינית, ארצות הברית מוציאה אזהרת מסע לאזרחיה מפני נסיעה לאיראן או לאיטליה, וזאת מחשש שתיירים אמריקניים יגיעו לאחת המדינות וישאו עמם את המחלה אל שערי ארצות הברית. 

נזכיר, כי מוקדם יותר היום, הרשויות בברזיל דיווחו על מקרה הידבקות ראשון מהנגיף המסוכן. בכך התפשטה המחלה והגיעה גם לדרום אמריקה, זאת לאחר שדווחה גם בשלל מדינות אסיה, אירופה, ביניהן בחריין וכווית. 

בתוך כך, כחודש ימים מאז הבשורה על התפרצות נגיף הקורונה בסין, הודיעה חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית Moderna על השלמת פיתוחו של חיסון אפשרי ראשון נגד הנגיף. החיסון נשלח אל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות של בארצות הברית לצורך בקרה ותחילת ניסוי קליני ראשון בבני אדם. הניסוי, שיכלול 25 מתנדבים בריאים, צפוי להתחיל בחודש אפריל ולהסתיים ביולי או באוגוסט.

ראשית הניסוי יבדוק  את בטיחות החיסון ואת התנאים הדרושים כדי שהוא יעורר תגובה חיסונית בבני אדם. במידה והניסוי יוגדר כהצלחה השלב הבא הוא  ניסויים קליניים נוספים, על מספר גדול בהרבה של נבדקים, כדי לבדוק אם הוא אכן מגן מפני הידבקות בנגיף הקורונה החדש או מפני המחלה שהוא גורם. אם הכל ילך כשורה החיסון יהיה מוכן לשימוש רק בשנה הבאה, ורק בכמות מוגבלת, אלא אם כן חברת תרופות מסוימת תיקח חסות ותממן ייצור של חיסונים נוספים.

החיסון שפיתחה החברה, מכונה בינתיים "mRNA-1273". במידה והניסוי יהיה כישלון אין סיבה לדאגה, מהסיבה כי מדובר רק בחברה המנסה למצוא פתרון. בנוסף ל-Moderna ישנן עוד דרכים לפתח חיסונים וחברות נוספות עובדות על פיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה החדש.