ליברמן: "לא נהיה חלק מממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת – לא מתוך הממשלה ולא מבחוץ"

על רקע עליית המדרגה במתקפות בין המפלגות, מצהיר יו"ר ישראל ביתנו כי מפלגתו לא תיקח חלק בממשלה שתהיה תלויה, מבפנים או מבחוץ, באיימן עודה ואחמד טיבי

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 26/02/20 13:30 א באדר התשפ

ליברמן: "לא נהיה חלק מממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת – לא מתוך הממשלה ולא מבחוץ"
תוקף, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

חמישה ימים לפני הבחירות, ליברמן מצטרף להתקפות ומעלה הילוך לקראת הבחירות.

בראיון הבוקר (ד') לחדשות 12, שלל ליברמן את האפשרות של הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. הוא הודיע: "לא נשב בשום ממשלה שתהיה תלויה איכשהו – מבחוץ או מבפנים, בעד או בהימנעות - באיימן עודה ובאחמד טיבי. והוסיף: "מי שכן מסוגל להקים איתם ממשלה ללא ספק זה נתניהו. הוא הגיע איתם הרבה פעמים להסכמים וחתם עם אחמד טיבי על הסכם Y".

 ליברמן תקף את נתניהו ואת גנץ: "הולכים לבחירות בגלל 'שני הג'נטלמנים' גנץ ונתניהו. היו להם 65 מנדטים ביחד, הם לא היו צריכים אף אחד כדי להקים ממשלה - גם לא אותי". אך התחייב כי לא יהיו בחירות רביעיות - "אנחנו נכריע לכאן או לכאן - המפתחות אצלי"

ביחס לנתיהו הוא הוסיף: "נתניהו חצה כל גבול. אצלו ממש זה 'המדינה זה אני'. מה שטוב לי - צריך להיות טוב למדינה, ולא הפוך", נתניהו חוטא בחטא היוהרה - כל מי שלא איתו הוא ישר 'שמאלני', 'בן של כומר', 'בוכרי'. זה מעיד על כך שהוא נמצא בהיסטריה גדולה, מקבל החלטות לא נבונות, הוא אולי הקמפיינר הכי טוב בעולם ואיש מוכשר שתרם הרבה למדינת ישראל. אבל כרגע כל יום שהוא ממשיך - הוא רק גורע מהמורשת שלו".

ליברמן המשיך: "נתניהו נמצא בהיסטריה בדרגה 12 בסולם ריכטר - הבן אדם לא שולט בעצמו. האיש פשוט היסטרי ולא מתפקד, המדינה מבחינתו זזה הצידה. הוא כרגע נלחם על דבר אחד - על החסינות שלו, ובשביל זה הוא מוכן להגיד הכל ולעשות הכל. ברגע שבן אדם שם את המדינה בצד ומה שמעניין אותו זה רק ההישרדות האישית שלו - באותו רגע הוא צריך לסיים את תפקידו". 

ליברמן הגיב לדברי שר הפנים, אריה דרעי, שאמר כי התעמולה של ישראל ביתנו מזכירה את התעמולה הנאצית. "אין שום מוטיבים אנטישמיים בקריקטורות של ישראל ביתנו", הוא קבע, ועבר לתקוף את הרב הראשי, הרב יצחק יוסף, "המנהיג הרוחני, רב ראשי לישראל, אמר על קהילת יוצאי ברה"מ שהם גויים, קומוניסטים שהולכים לכנסיות. על אנשים שהם יותר מרבע כוח אדם מאוכלוסיית ההייטק הישראלי, יותר משליש רופאים אחים ואחיות הם יוצאי חבר העמים - והוא קורא להם ככה".

והוסיף: "כשאתה מסתכל על שילוט חוצות של ישראל ביתנו שמציירים עליו צלבי קרס. כשאתה רואה טבח שמעיפים אותו מתפקידו בטענה שהוא לא יהודי. שפכו חומצה על הפנים של עולה חדש בבת ים ואמרו לו שיחזור לרוסיה – הכל זו תוצאה של הסתה של הרב יצחק יוסף".

גם ביחס למשרד הביטחון הוא לא נשאר חייב: "משרד הביטחון הודיע לחיילים בודדים עולים שאין יותר כסף לסיוע בשכר דירה, אבל באותו שבוע רה"מ מכנס ועדת חריגים באוצר ומאשר 845 מיליון שקל לישיבות", ציין ליברמן. "סדר העדיפויות חייב להיות הפוך: קודם כל זוגות צעירים וחיילים ומערכת הבריאות אחר כך ישיבות ומשתמטים", הדגיש.

לשאלה בדבר ציטוט שלו מהעבר, ביחס לתקיפת החרדים לפני בחירות על מנת להשיג קולות, אמר ליברמן: "אנחנו נאבקים על דמותה של היהדות. אין לחרדים מונופול על היהדות. לא יכול להיות שהרבנים הראשיים מונים רק רבנים אורתודוקסיים שהם נמנים עם רבני הצוהר לעשות גיור. אנחנו לא מתווכחים עם החרדים, אלא מתווכחים עם האופי של היהדות. אנחנו מנהלים ויכוח מהותי. אני חושב שראשי הממסד החרדי מטיפים לעבודה זרה שלא קשורה בכלל ליהדות".

על יחסיו עם דרעי הוא סיפר: "זה חטא היוהרה, אלה אנשים שיכורי כוח שחושבים שאפשר לעשות הכל בכוחנות. הם שוברים פעם אחרי פעם סיכומים. לדוגמה, אנחנו מסכמים על חוק הגיוס ומעבירים אותו בקריאה ראשונה, וזה לאחר פשרה מרחיקת לכת - ואז הם אומרים 'רגע, פוס' אנחנו לא מסכימים, בואו נשנה".

בסיום הריאיון שב והתייחס ליברמן להקמת הממשלה. "אנחנו נשארים בכנסת עם 90 ח"כים שנמנים על מפלגות ציוניות וליברליות. אין לי שום בעיה להרכיב מתוך 90 חברי כנסת ממשלה של 61 - זאת ההתחייבות שלי".