גנץ מגיב לנתניהו: "לא מאמין לו שזו תהיה הקדנציה האחרונה"

יו"ר כחול לבן מגיב לראש הממשלה, לאחר שבסביבתו אמרו כי הוא שוקל להודיע על הקדנציה הקרובה שלו בממשלה כאחרונה שלו. "הוא רק רוצה דבר אחד - את 'חוק ההימלטות'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 10:30 ל בשבט התשפ

גנץ מגיב לנתניהו: "לא מאמין לו שזו תהיה הקדנציה האחרונה"
בני גנץ. מטיל ספק בנתניהו, צילום: פלאש 90

יו" כחול לבן בני גנץ מטיל ספק באמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (ב') כי ייתכן והקדנציה הקרובה תהיה האחרונה שלו. "אני לא מאמין לו" אמר גנץ והסביר, "הוא רק רוצה דבר אחד - את 'חוק ההימלטות' שיאפשר לו להימנע מדין". את הדברים אמר גנץ במהלך השתתפותו בכנס "בשבע" בירושלים. 

גנץ הודה בפני הנוכחים כי יתקשה להשיג מנדטים נוספים משיח מול הציונות הדתית. "הסיכוי שאני אקושש פה קולות לא גבוה, אבל אני מרבה להיפגש עם אנשים מכל המגזרים, כי חשוב לקיים את השיח הזה. חשוב לקיים את ההקשבה, להבין איך אנחנו יכולים לחיות ביחד. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו עם אחר, אין לנו חברה אחרת"

''המחנה הלאומי והממלכתי הוא מחויבות עמוקה לשורשים היהודים" הוסיף גנץ, "היהדות שלי היא ערכים והקפדה לפני הכל על מצוות שבין אדם לחברו. יש בה דאגה לגר, לאלמנה, ושמירה על טוהר המידות והצנע לכת. יהדות של רעות, סולידריות, דרך ארץ קדמה לתורה. ככה אני נוהג, כך אנהג גם בעתיד''.

יו"ר כחול לבן הסביר בנוסף איך הקבינט בראשותו ייראה, זאת על רקע דליפות חוזרות ונשנות מהמקום. "אני מתכוון לנהל קבינט מקצועי וסגור, ולא לזלזל בשרי הביטחון וחברי הקבינט שאני עצמי מיניתי. שני מינויים אחרונים נעשו מתוך זלזול אישי של ראש הממשלה ומתוך צורך פוליטי מקומי. לא כך ראוי במערכת הביטחונית החשובה במדינת ישראל".

דבריו של גנץ מגיעים בתגובה לגורמים בליכוד שטענו אמש כי ראש הממשלה שוקל להודיע שהקדנציה הקרובה שלו בממשלה (במידה ואכן יכהן בה) תהיה האחרונה שלו. על פי ההערכות, הודעה שכזו תנבע מרצון לגרוף מנדטים נוספים, שבוע לפני יום הבחירות. עוד עלה מהדיווח כי התחושות בליכוד לגבי צעד כזה גם מגובות בסקר פנימי שנערך שם שהעלה כי המהלך עשוי להביא מנדטים נוספים לליכוד.

בתוך כך, מסקר מנדטים שפורסם היום עולה כי הליכוד בראשות נתניהו ממשיכה להוביל על כחול לבן, על חודו של מנדט בודד. נתניהו גורף נכון להיום כ- 34 מנדטים, לעומת 33 מנדטים של גנץ. עם זאת, מפת הגושים נשמרת, מה שעשוי להביא לתרחיש הגרוע מכל - הליכה לבחירות רביעיות. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן