גנץ: נתניהו יורד למקומות נמוכים

יו"ר כחול לבן בני גנץ בתגובה לסרטו הליכוד נגדו: "אני אדם ככל האדם, כשפוגעים בי אני נפגע. נתניהו יורד למקומות נמוכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 10:47 א באדר התשפ

גנץ: נתניהו יורד למקומות נמוכים
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע סרטוני הליכוד נגדו, התייחס הבוקר (ד') ח"כ בני גנץ, להתנצחויות ההדדיות בין הליכוד לכחול לבן. בריאיון אצל קלמן ליבסקינד ומואב ורדי בכאן רשת ב אמר: "אני אדם ככל האדם, כשפוגעים בי אני נפגע. נתניהו יורד למקומות נמוכים". 

הוא התייחס לטענות כנגד רמתו הנמוכה של הקמפיין, גם מצג כחול לבן, "אנחנו לא תוקפים את נתניהו ברמה האישית, אלא משתמשים במה שמערכת אכיפת החוק קבעה. אני רואה את הסכנה לדמוקרטיה הישראלית. אם הוא ינצח בבחירות הוא יבקש דחייה וימלט משלטון החוק. השיטה הארדואנית הולכת ומתפשטת"

גנץ אף התייחס לפרסומים אודות פתיחת החקירה נגד החברה בראשה עמד "המימד החמישי" - "לא הצגנו שיש לנו לקוחות שמכרנו להם את המערכת, אלא לקוחות שאנחנו בקשר איתם. המערכת הייתה בפיתוח. אני פתוח לחקירה הזאת שתשפוך אור על האמת".

עוד הוסיף: "התלונות, אם יש כאלו, הן למנהלי הרכש של המשטרה. זה לא מצג שווא. המשטרה ידעה בדיוק באיזה שלב של פיצוח אנחנו נמצאים. אני לא בורח מאחריות, הייתי יו"ר החברה. קיבלנו את האישור של אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני במשרד הביטחון באמצעות משרד הרצוג-פוקס-נאמן. בפועל לא מכרנו והחברה נסגרה"

על אמירתו לגבי עליונות הרשות השופטת, טען: "אמרתי שהמערכת הפוליטית צריכה להיות כפופה לחוק. אפשר למצוא איזונים ולעשות רפורמות, אבל מתוך שיח מכבד ולא מתוך דורסנות פוליטית. צריך מערכת שקטה ושקולה ולא מטורללת כמו היום".

כשנשאל גנץ לגבי השתתפותו שנה אחרי צוק איתן בטקס "תפילת אשכבה לקורבנות הישראלים והפלסטינים" בכפר עזה: "כשנהרגים אזרחים בשני הצדדים זה כואב לי. כמות האזרחים שנהרגו שלא בכוונת מכוון ברצועת עזה בצוק איתן הייתה אז הגדולה ביותר, ואני פיקדתי על הצבא בשלב הזה. אמשיך לחתור לשלום וחיבור בין העמים".

נציין כי היום (ד') התייחסו ברשימה המשותפת לאפשרות שימליצו על גנץ בפני נשיא המדינה לאחר הבחירות, ואמרו שיהיו מוכנים לסלוח לגנץ ולכחול לבן ולשקול זאת– אם יוצגו בפניהם עמדות שונות מאלו שהוצגו לפני הבחירות בנושא המדיני.