מכתב הרבנים לסמוטריץ': תקנו תקנות למניעת תחבורה ציבורית בשבת

עשרות רבנים, בהם רבנים בכירים בציונות הדתית, פנו בקריאה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולשר הפנים אריה דרעי בדרישה כי מתוקף סמכותם יתקנו תקנות למניעת תחבורה ציבורית בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 17:26 ל בשבט התשפ

מכתב הרבנים לסמוטריץ':  תקנו תקנות למניעת תחבורה ציבורית בשבת
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עשרות רבנים בציונות הדתית פנו היום (ג') בקריאה לשר הפנים אריה דרעי ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בבקשה כי יתקנו תקנות מתוקף סמכותם לעצירתה של התחבורה הציבורית בשבתות במספר ערים בישראל. כזכור מספר עיריות החלו לאחרונה להפעיל קוי אוטובוס פרטיים בשבתות ובחגי ישראל.

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: יחצ

בין הרבנים החתומים נמצאים גם הרב יצחק שילת ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, הרב יצחק צורישדי מתל אביב, ראש ישיבת אורות יהודה באפרת הרב שלמה קמחי ועשרות רבנים נוספים בניהם רבני ישובים ורבנים ממוסדות מוכרים בציונות הדתית כגון מכינות עלי ועצמונה, מכון מאיר וישיבת שבי חברון ועוד. 

הרבנים פנו לשרים וביקשו כי יפעלו, כל אחד בתחומו לעצירת התופעה הפוגעת באורח החיים היהודי במדינה באופן קשה. נציין כי לכל אחד מהשרים יכולת נרחבת לחוקק תקנות שבכוחן לעצור את התופעה. השר סמוטריץ' מתוקף תקנות התעבורה והשר דרעי תקנות מתוקף פקודת העיריות אשר כשר הפנים מוקנות לו. 

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם מכתבו של עו"ד גיא בוסי אל השר סמוטריץ' בו מנה עו"ד בוסי לשר את הדרך החוקית בה יכול השר סמוטריץ' לתקן תקנות גם בתקופתה של ממשלת מעבר. 

מתנועת חזון נמסר "בטוחים כי השרים יהיו קשובים לציבור הישראלי, וישתמשו בסמכות המוקנית להם ע"י החוק כדי למנוע את המיזם של חולדאי עוד לפני הבחירות."