סמוטריץ': "ימנים שמצביעים כחול לבן- הולכים לחסל את המדינה"

סמוטריץ' טוען כי אנשי ימין שיצביעו לכחול לבן "יביאו במו ידיהם להפיכת הנהגת ערביי ישראל תומכת הטרור לשחקן לגיטימי בעיצוב פניה של המדינה". לטענתו הממשלה הקרובה היא "קו פרשת מים" לגבי עתיד הריבונות ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 20:25 כט בשבט התשפ

סמוטריץ': "ימנים שמצביעים כחול לבן- הולכים לחסל את המדינה"
צילום: משה ביטון

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', נאם בוועידת ירושלים והתייחס לתכנית המאה: "הקדנציה הבאה תהיה קו פרשת מים מסוכן, שעשוי, אם נהיה גדולים וחזקים ונפעל נכון, לאפשר בעזרת השם את החלת הריבונות על ההתיישבות הקיימת - כקרש קפיצה להמשך מפעל ההתיישבות גם ביתר השטח, אך עלול גם חלילה - אם נתניהו יהיה חזק מידי וללא בלמים חזקים שלנו - להביא לפתיחת משא ומתן להקמת מדינה ערבית בלב-ליבה של ארץ ישראל".

סמוטריץ' מזהיר מפני ממשלת אחדות שנובעת מ"'הזדמנות היסטורית לשלום' עלולה להיות סולם נהדר לגנץ ולפיד, עופר שלח ויעל גרמן, להפר את הבטחת הבחירות שלהם ולהיכנס לממשלת אחדות-שמאל עם נתניהו שתהיה ממשלה מסוכנת לרעיון הציוני של המדינה היהודית".

עוד הוסיף השר: "רצונו של נתניהו, ששוקל היום להודיע שזו הקדנציה האחרונה שלו, להיזכר כמנהיג שהביא שלום ועיצב את גבולות הקבע של מדינת ישראל, בשילוב ההליכים המשפטיים המנוהלים נגדו והשפעתו הידועה של "תהליך מדיני היסטורי" על מחירו בשוק של פשתן לעטיפת אתרוגים, עלולים חלילה להביא להקמתה של מדינה ערבית על שבעים אחוזים משטחי יהודה ושומרון וירושלים, בתוספת שטחים נרחבים בנגב, ועוד ועוד". 

לגבי מצב הימין אמר: "אני שומע אנשים המגדירים עצמם 'ימין רך', שבשל סלידתם מנתניהו שוקלים להצביע למפלגת כחול לבן. הם וודאי לא מכוונים לכך, אבל בלי משים הם הולכים לחסל את המדינה היהודית. לא פחות. האיום הגדול נעוץ בהשלכות ארוכות הטווח של הכנסת הנהגת ערביי ישראל הנוכחית למעגל קבלת ההחלטות הלגיטימי שמעצב את פניה של המדינה. ההסתמכות על טיבי, עודה ויזבק, והפיכתם לשחקן מרכזי תביא בהכרח לעליה בהתרסה שלהם כנגד המדינה והעם היהודי". 

עוד הוסיף: "הראשון שהחל בחוסר אחריות בשינוי הכיוון המסוכן הזה היה ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, שבלהיטותו לקדם את הסכם אוסלו לא בחל בהסתמכות על אצבעות חברי הכנסת הערבים ומכר להם את מדינת ישראל. בכסף, אבל בעיקר בשותפות גוברת והולכת בתהליכי קבלת ההחלטות".