האוניברסיטה העברית יוצאת נגד דברי המרצה שהזהיר מ"מנשקי המזוזות"

המוסד האקדמי שיגר מכתב לתלמידיו החרדים, בו הוא מוקיע את דבריו של המרצה המלמד שם. המרצה, פרופסור עמירם גולדבלום כתב: "מי שרוצה לשמור על נפשו – לא מתקרב למזוזות ולא מניח תפילין"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/02/20 14:03 ל בשבט התשפ

האוניברסיטה העברית יוצאת נגד דברי המרצה שהזהיר מ"מנשקי המזוזות"
האוניברסיטה העברית. מוקיעה את האמירות הבוטות, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

האוניברסיטה העברית מוציאה מכתב לתלמידיה החרדים, בו היא מוקיעה את דבריו של פרופסור עמירגם גולדבלום. כזכור, הפרופסור האשים את הדתיים בהפצת נגיף הקורונה, תוך שהוא מצביע על הגעת התיירים הקוריאנים למערת המכפלה כגורם להתפשטות המחלה ועורר סערה ברשתות. כעת האוניברסיטה מתנערת מהדברים, כפי שמפורסם בחדרי חרדים.

בהודעת האוניברסיטה נכתב כי "האוניברסיטה העברית מוקיעה את דבריו המבישים והגזעניים של פרופסור (בגמלאות) עמירם גולדבלום ואינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא עמדת קהילת האוניברסיטה העברית אשר פועלים יומם ולילה למען  חברה רב גונית. האוניברסיטה העברית היא המוסד האוניברסיטאי המוביל בארץ בקליטת סטודנטים בוגרי החינוך החרדי בתארי בוגר, מוסמך ודוקטורט ועמדת הובלה זאת היא תוצאה של מחויבותנו העמוקה והבלתי מתפשרת לטובתכם".

נזכיר, כי גולדבלום השמיץ באופן חריף את הדת כמקור להתפשטות הנגיף בישראל ואמר: "מסתירים מכם את האמת בגלל הבחירות – הנגיף מתפשט במהירות בישראל מאז שקבוצת קוריאנים ביקרה במערת המכפלה. באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה. בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים"

גולדבלום לא הסתפק בכך וגם כתב כי "מי שרוצה לשמור על נפשו – לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות. עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל" תוך שהוא מצביע על "מנשקי המזוזות" כגורמים להפצת הנגיף.

במפלגת ימינה הגיבו לדבריו הבוטים של גולדבלום ותקפו: "אחרי שאסרו על הנחת תפילין והעלילו עלינו את שקרי ה׳הדתה׳ עכשיו מאשימים את הציונות הדתית גם בקורונה. לא יעזור לכם".