מרצה באוניברסיטה העברית: "הקורונה מתפשטת בגלל יהודים מנשקי המזוזות"

פרופסור עמירם גולדבלום מזהיר מפני קירבה לתפילין ומזוזות - וזאת מהחשש כי הדתיים המנשקים אותם מפיצים את נגיף הקורונה. באוניברסיטה הבהירו כי הם מוקיעים את דברי המרצה "דבריו מבישים וגזעניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 15:03 כט בשבט התשפ

מרצה באוניברסיטה העברית: "הקורונה מתפשטת בגלל יהודים מנשקי המזוזות"
ארכיון, צילום: הדס פרוש\ פלאש 90

מרצה באוניברסיטה העברית מצא את ה"אשמים" בהפצת נגיף הקורונה בישראל, והם - מנשקי המזוזות. אמירתו הגרבוזית של פרופסור עמירם גולדבלום מהאוניברסיטה העברית פרסמה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. 

בין השאר כתב גולדבלום: "מסתירים מכם את האמת בגלל הבחירות – הנגיף מתפשט במהירות בישראל מאז שקבוצת קוריאנים ביקרה במערת המכפלה. באיטליה חוסמים עיירות וערים כדי למנוע התרחבות ההדבקה. בישראל צריך לחסום את אלעד ובני ברק ומודיעין עילית וביתר עילית ונתיבות ובית שמש וכן שכונות גדולות באשדוד ובירושלים"

"תיירים מקוריאה טיילו ללא כל פיקוח בישראל ונודע עתה שהם חולים בוירוס הקורונה", הוסיף גולדבלום בפוסט נוסף, "רשימת המקומות שהם ביקרו נמצאת בעיתונות. בין היתר- וירוס הקורונה הגיע איתם למערת המכפלה ומשם, באמצעות מבקרים יהודים מנשקי מזוזות -עבר לבתי כנסת רבים בישראל ולשכונות הדתיות והחרדיות. ירושלים, בית שמש, אשדוד, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית ועוד."

לסיום, ממליץ גולדבלום כי מי שרוצה שלא להידבק בנגיף, עליו להתרחק ממזוזות ותילין, החשודים כמדביקים בנגיף: "מי שרוצה לשמור על נפשו – לא מתקרב למזוזות, לא מניח תפילין בדוכנים ברחוב, לא נכנס בזמן הקרוב למקומות ציבוריים בשכונות דתיות וחרדיות. עד שיתברר שהנגיף בישראל חוסל - מומלץ להישמר מכניסה לבתי כנסת, מתנ"סים, אולמי חתונות, וגם…לקלפיות בבתי ספר ומקומות ציבוריים אחרים. דירשו במשרד הפנים קלפי בסביבה בטוחה".

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "האוניברסיטה העברית מוקיעה את דבריו המבישים והגזעניים של עמירם גולדבלום ואינם משקפים את עמדת הנהלת האוניברסיטה העברית ולא את עמדת קהילת האוניברסיטה העברית אשר פועלים יומם ולילה למען  חברה רב גונית".

במפלגת ימינה הגיבו לדברים ואמרו: "אחרי שאסרו על הנחת תפילין והעלילו עלינו את שקרי ה׳הדתה׳ עכשיו מאשימים את הציונות הדתית גם בקורונה. לא יעזור לכם".