שר החינוך: "225 תלמידים ואנשי צוות נמצאים בבידוד בביתם"

השר פרץ סיפר על היערכות משרדו להתפשטות נגיף הקורונה: "אנחנו למודי ניסיון במצבי חירום, המערכת נערכה בתקופה האחרונה לאפשרות שתלמידים ייאלצו לשהות בבידוד בביתם, לאור חשיפה אפשרית לנגיף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/20 15:53 כט בשבט התשפ

שר החינוך: "225 תלמידים ואנשי צוות נמצאים בבידוד בביתם"
שר החינוך הרב רפי פרץ, צילום: דוברות ימינה

המספרים ממשיכים לעלות. אתמול (א) בבוקר מספר התלמידים ששהו בבידוד עמד על 90. היום מדובר כבר ב-225 תלמידים ואנשי צוות בבידוד. "כרגע נמצאים 225 תלמידים ואנשי צוות בבידוד. נכון לשעה זו, לאף אחד מהם אין תסמינים. אני מבקש להדגיש, בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין". את הדברים אמר היום (ב) שר החינוךהרב רפי פרץ, בכנס 'בשבע' ירושלים. 

השר פרץ התייחס להיערכות משרדו להתפשטות הנגיף: "אנחנו למודי ניסיון במצבי חירום במשרד החינוך, בהתאם לכך המערכת נערכה בתקופה האחרונה לאפשרות שתלמידים ייאלצו לשהות בבידוד בביתם, לאור חשיפה אפשרית לנגיף הקורונה".

השר ומשרדו מודעים לבהלה בה נמצאים ההורים ומבקשים להרגיע: "אני רוצה לנצל את הבמה ולומר מפה להורים, למורים, למנהלים ולתלמידים: צריך להרגיע את הרוחות. הלחץ והחרדה מובנים ואנחנו כאן לכל דבר. השבוע פתחנו קו פתוח להורים ומורים".

אתמול לקראת הצהריים הודיע השר פרץ כי בכוונתו לעצור את המשלחות לפולין בשל התפשטות הנגיף. בכך אימץ השר את הנחיות משרד הבריאות בעניין, שהתחדדו בעקבות ההתפרצות באיטליה: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות כרגע אנחנו נאלצים להפסיק את המסעות לפולין. אני מבקש להדגיש, בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין". 

עוד מוקדם יותר אתמול פרסם משרד החינוך הנחיות לבתי הספר בהתמודדות הפסיכולוגית עם הנגיף: אבחנה בין  עובדות לשמועות, מידע על הידוע ולא לנחש את העתיד, התאמה המידע לפי רמת גיל, לתת תשומת לב לילדים חרדתיים ושמירה על שגרה.

משרד החינוך החל לטפל בקורונה לאחר שבמוצאי שבת וביום ראשון בבוקר נכנסו 180 תלמידים לבידוד עקב חשש להידבקות בנגיף, וזאת לאחר שהתגלה כי שהו בקרבת קבוצת תיירים מדרום קוריאה שנדבקו בנגיף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן