על רקע ההסלמה: נתניהו נפגש עם הצוות האמריקני. "החל המיפוי המשותף"

ראש הממשלה נפגש עם הצוות האמריקני שהגיע ארצה בכדי למפות את שטחי יו"ש בהם תוחל הריבונות. נתניהו ניצל את ההזדמנות לשלוח מסר לעזה: "אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, נאלץ להפעיל את התכנית שהכנו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/02/20 14:10 כט בשבט התשפ

על רקע ההסלמה: נתניהו נפגש עם הצוות האמריקני. "החל המיפוי המשותף"
נתניהו. שולח מסר לחמאס, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסייר היום (ב') באריאל לרגל פגישתו עם הצוות האמריקני. פגישת נתניהו עם האמריקנים נועדה למפות את השטחים עליהם ישראל צפויה להחיל ריבונות בחודשים הקרובים, זאת בהתאם להתקדמות ההסדר המדיני מול הרשות הפלסטינית. 

בפתח דבריו מבקש נתניהו לשלוח מסר לאור ההסלמה בדרום ואומר: חמאס והג'יהאד האסאלמי צריכים להבין, זה לא יימשך. אם הם לא יפסיקו את האש לחלוטין, לא יום או יומיים אלא בכלל, נאלץ להפעיל את תכנית המערכה הרחבה שהכנו. יש בה הרבה דברים חדשים, מפתיעים, שלא היו בעופרת יצוקה, עמוד ענן או צוק איתן".

כמו כן, ראש הממשלה ביקש להתייחס לסיבת הגעתו לעיר, והיא מיפוי השטחים לקראת החלת הריבונות כאמור. "החל המיפוי המשותף של המשלחת הישראלית", הכריז נתניהו, "הצוות הישראלי והאמריקני יוצאים לדרך באריאל. בכל מקרה המיפוי יוצא לדרך כדי לאפשר את החלת החוק הישראלי על השטחים האלה במהירות האפשרית".

נזכיר, כי לפני כחודש הציג ראש הממשלה יחד עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את תכנית המאה במסיבת עיתונאים חגיגית. התכנית הכוללת בתוכה אלפי סעיפים, נועדה לכונן שלום בין ישראל לפלסטינים, כאשר אלו יקבלו מדינה בתמורה לפירוז נשקם יחד עם הצהרה כי פניהם לשלום. מיפוי השטחים הוא הצעד הראשון הנוגע להחלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון, אותה יבצע ראש הממשלה בתיאום מול הנשיא טראמפ.