ממחר: רכבת אווירית תיקח מאות תיירים קוריאנים חזרה לארץ מוצאם

חברות התעופה - אל על, ארקיע וקתאי פסיפיק יוציאו טיסות ישירות אל עבר המדינה האסייאתית וזאת בכדי להחזיר את מאות הקוריאנים שנתקעו בימים האחרונים בנמל התעופה בן גוריון. צעד זה מגיע לאור בקשת גורמים מדיניים מצד חברות התעופה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/02/20 21:04 כח בשבט התשפ

ממחר: רכבת אווירית תיקח מאות תיירים קוריאנים חזרה לארץ מוצאם
ארכיון, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

מאות תיירים קוריאנים יעלו מחר על טיסות מישראל היישר אל ארץ מוצאם, וזאת לבקשת גורמים מדיניים, ששיגרו את בקשתם לחברות התעופה. על פי פרסום של ynet,  אל על, ארקיע וקתאי פסיפיק יוציאו טיסות ישירות אל עבר המדינה האסייאתית, כנראה במימון ישראלי, כאשר המטוסים יחזרו ארצה ריקים. גורם במבצע אמר כי הנוסעים ייבדקו לפני עלייתם למטוסים על-ידי אנשי רפואה ולאחר שהמטוסים יחזרו - הם יעברו חיטוי מלא.

נזכיר, כי מתחילת החודש נכנסו לישראל 8,000 אזרחי דרום קוריאה, ולפי שעה נמצאים בישראל כ-1,600 מהם. התיירים, החשודים כנשאים של נגיף הקורונה, הוסיפו ללחץ שהיה ממילא אצל הגורמים המדיניים. הלחץ נבע מחשש כי נגיף הקורונה, שנלחמים בו בישראל על מנת שלא יתפשט, יתפשט בכל זאת חרף המאמצים.

במקביל לכך, היום התרחשה סאגה הקשורה גם היא לתיירים הבאים מדרום קוריאה. על פי החלטת משרד הביטחון ובתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט על בידודם של 200 תיירים מאסיה במדרשת צבאית בישוב הר גילה. תושיב הישוב התקוממו על ההחלטה וזאת מחשש להידבקות ואף עתרו על כך לבג"ץ. בהמשך, בית המשפט העליון אמנם דחה את עתירתם אך בקשתם התקבלה וזאת מאחר והתשתיות בישוב לא נמצאו מתאימות לקליטת התיירים. 

כמו כן, משרד הבריאות פרסם מוקדם יותר הנחיות נוספות בעקבות התפשטות הנגיף, וקרא לישראלים שביקרו בשבועיים האחרונים בטייוואן, איטליה ואוסטרליה ופיתחו תסמיני מחלה – להיבדק לפי ההנחיות שפורסמו באתר המשרד.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן