מפקד מחוז ירושלים שוקל להרחיק את יהודה גליק מהר הבית לחצי שנה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק פנה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בבקשה לבטל את הצו העתידי נגדו: "אני דמות מוכרת ומכובדת בכל העולם. ביכולתך למנוע את ההחלטה זה סמכותך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/20 10:56 כו בשבט התשפ

מפקד מחוז ירושלים שוקל להרחיק את יהודה גליק מהר הבית לחצי שנה
ח"כ יהודה גליק בהר הבית, צילום: מטה ארגוני המקדש

לאחר שנעצר בהר הבית מכיוון שהלך לאט, מפקד מחוז ירושלים שוקל להוציא צו הרחקה מהר הבית נגד חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק לחצי שנה. גליק שיגר מכתב לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן בבקשה שיבטל את הצו נגדו. 

המשטרה זימנה את גליק לשימוע להרחקתו מהר הבית ביום שני הקרוב. בזימון נכתב כי ישנו "חשש ממשי כי בכוונת הנ"ל לבצע הסתה אשר תגרור הפס"ד בהר הבית". עוד צויין בזימון כי "על פי החומר הקיים בידי משטרת ישראל עולה חשש ממשי כי נוכחותו בהר הבית תעורר הפרות סדר חמורות".

צילום: ללא

גליק הסביר לשר ארדן כי בניגוד לצו החיפוש שהוצא בידי השופט ובניגוד להתערבות בחקירה כאן מדובר בהחלטה של מפקד מחוז על בסיס חששות עתידיים וטען: "זכותך ואף חובתך לדרוש לקבל את המידע המודיעיני ולהבין האם השיקול הוא רציני או לא. האם זה חשש שמדינת ישראל  מוכנה להכיל או לא. ביכולתך למנוע את ההחלטה זה סמכותך". 

חבר הכנסת לשעבר הוסיף: "אני דמות מוכרת ומכובדת בכל העולם. הצילומים המטורפים של המעצר המאוזק שלי בהר הבית עפו לכל העולם ופגעו תדמיתית במדינת ישראל. הרחקה שלי מהר הבית לחצי שנה  בעוון הליכה לאט תגרום נזק כפול ומכופל וחבל". 

כזכור, גליק נעצר בהר הבית ביום שלישי האחרון מכיוון שהלך לאט מידי. בשל התנגדותו למעצר, נאלצו השוטרים להפעיל עליו כוח. תמונות שתיעדו את הח"כ לשעבר כשהוא שוכב אזוק על האדמה גררו ביקורת רחבה. באותו הלילה הגיעו שוטרים לביתו של גליק עם צו חיפוש לאחר שהאחרון לקח ללא רשות חומרי חקירה. בהמשך גליק הגיע למשטרה למסר את החומרים שלקח.