בקרוב: אלוף חדש בצה"ל, ינהל את הזירה מול איראן

כחלק מהתכנית הרב שנתית "תנופה" עליה הכריז שר הביטחון נפתלי בנט, ימונה אלוף חדש שיהיה אמון על האסטרטגיה הצבאית בהתמודדות מול משטר האייתוללות. "מדובר בשינוי משמעותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 16:37 כג בשבט התשפ

בקרוב: אלוף חדש בצה"ל, ינהל את הזירה מול איראן
בנט עם הרמטכ"ל כוכבי. אלוף חדש בקרוב, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

צה"ל מכריז על תקן חדש שאחריות תהיה ניהול האסטרטגיה מול איראן. תקן זה יהיה מאוייש על ידי אלוף שיקרא אלוף 'אגף אסטרטגיה ואיראן', ויוסיף קומה חדשה לשורות המטה הכללי בהתמודדותו מול איום הנשק הגרעיני, כמו גם בטרור המגיע לפתחי ישראל על ידי זרועותיו השונות של משטר האייתוללות. 

תקן זה הוא כחלק מהתכנית הרב שנתית של צה"ל, "תנופה" עליה הכריז בשבוע שעבר שר הביטחון נפתלי בנט. דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן אומר כי "מדובר בשינוי משמעותי שהמוטיבציה לבצעו נובעת בין היתר בחיזוק הצורך להתמודדות הן מול איראן והן בבניין הכוח".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס לשינויים שיתרחשו עקב התכנית ואמר: "לאחר תהליך יסודי ומעמיק עם הרמטכ״ל, מפקדי צה״ל, ומערכת הביטחון, אישרתי את עיקרי תכנית ״תנופה״ שתאפשר לצה״ל להלום באויב מהר יותר, בעצמה גדולה יותר, עם כושר השמדה חזק יותר, ובכך להכריע את האויב ולהביא לניצחון. צה״ל מהיר, חזק וקטלני"

בצה"ל אומרים שהשיבוצים החדשים יכנסו לתוכם בקיץ הקרוב כשהגוף החדש יקבל סיוע הן מאגף המבצעים והן מהאגפים הרלוונטים האחרים.