ראש הממשלה: "מי שמאוכזב מהעיכוב בריבונות לא מבין את גודל ההישג"

בראיון שנערך עם ראש הממשלה נתניהו התייחס נתניהו לאפשרות ההסדרה מול חמאס: "אם תהיה הסדרה הבנים יהיו חלק ממנה אבל אני לא יודע אם תהיה הסדרה", וגם לנגיף הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/02/20 13:05 כג בשבט התשפ

ראש הממשלה: "מי שמאוכזב מהעיכוב בריבונות לא מבין את גודל ההישג"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (ג) בגל"צ ונשאל על סוגיות שעל סדר היום. בהתייחסות לנגיף הקורונה אמר ראש הממשלה: "מדינת ישראל ערוכה אולי יותר טוב מכל מדינה אחרת. מחר מתכנסים גורמי הממשלה בבית החולים שיבא לישיבה של כלל גורמי הרפואה בארץ, כדי לדון בהמשך המאמץ שלנו. עד היום הצלחנו למנוע את כניסת הנגיף לארץ, הישג לא מבוטל. מאוד ממליץ ואף דורש מהישראלים ללכת על פי ההוראות. זו אחריות הציבור כולו. 
הביקורת עלינו היא שבצעדים שעשינו נגד הנגיף אנחנו פוגעים ביחסי החוץ וכלכלת ישראל. הרבה מדינות במערב קיבלו כניסת אנשים עם הנגיף. אנחנו מקיימים קשר עם ממשלת יפן ושמחים שהוציאו את הישראלים הנגועים לטיפול, נקבל אלינו לבידוד את השאר. הנחתי את המכון הביולוגי לנסות לפתח תרופה.
לשאלה האם יהיו פיצויים לחברות הביטוח השיב: "יהיו פיצויים כלפי חברות הביטוח, נזק כוח עליון".

על נושא תכנית המאה והחלת הריבונות הסביר: "מי שמאוכזב מהעיכוב בריבונות לא מבין את גודל ההישג שלנו. אין מי שרוצה ריבונות יותר ממני. בלמתי את קלינטון ואובמה וברגע שנכנס טראמפ ידידי, הלכתי והמלצתי לנשיא מספר דברים. טראמפ יצא מהסכם הגרעין, העביר את השגרירות לירושלים, הכיר בריבונות שלנו ברמת הגולן וכעת תכנית המאה והריבונות. ארה"ב אמרה שהיא מבקשת שזה יקרה במכה אחת, כל הישובים. מי הביא את כל ההשיגים הללו? אנחנו לא מחויבים לכלום, רק לסיים את המיפוי לריבונות".

לאחר שפרסם אתמול יחד עם ניר ברקת את התוכנית הכלכלית, נשאל ראש הממשלה למה חיכה עם התוכנית עד עכשיו ומה יהיה שונה? ועל כך ענה:  "שואלים למה לא בנית את הקומה הרביעית לפני השניה והשלישית. אנחנו מגדלים וקוטפים פירות, בכחול לבן רק קוטפים. הפירות הם הורדת מחירי המזון והדיור ותוספת 700 מיטות לבתי החולים".

נתניהו לא התחמק מהשאלות על מצבו המשפטי ותקף את היכולת של כחול לבן להתנהל: "מנהיגי כחול לבן לא פועלים ולא עשו כלום ביחס אלי. אני מסוגל לעשות דברים ביעילות, דברים שאף אחד לא עושה. אעבוד 15 שעות במקום 16. הם אמרו שלא אצליח לנהל מדינה בזמן החקירות והצלחתי". עוד הוסיף בהתייחסות להקלטות אשכנזי: "אשכנזי צריך להסביר לציבור מה הוא עשה, לא מבין איך זה עובר בשקט, מה יש לכחול לבן להסתיר? אם הם נקיים שיפרסמו הכול לפני הבחירות. אם שקיפות מרבית אז קדימה. שיפתחו הכל. צריך להסיר את צווי הפרסום לפני הבחירות. זו הדרישה של הליכוד ושלי. יש שם הקלטות שאפילו אני במעמדי לא הכרתי". 

לסיום ענה נתניהו על המצב בדרום והאפשרות להסדרה מול החמאס: "אם תהיה הסדרה הבנים יהיו חלק ממנה אבל אני לא יודע אם תהיה הסדרה. יש ארגונים סוררים שחמאס חייב להשתלט עליהם. באין ברירה נצטרך לפעול ואני לא חושף פעולות כאלה." על ההפתעה הגדולה שהבטיח ענה: "״אולי אני יודע משהו שאתה לא יודע"?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן