שלושת הישראלים שנדבקו בקורונה ביפן- מצבם טוב

מצבם של שלושת הישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה על ספינת "דיימונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן טוב, כך לפי קונסולית ישראל ביפן

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 11:02 כג בשבט התשפ

שלושת הישראלים שנדבקו בקורונה ביפן- מצבם טוב
שדה התעופה נתב"ג, צילום: Avshalom Shoshani/Flash90

מצבם של שלושת הישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה על ספינת "דיימונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן טוב - כך עדכנה היום (ג') קונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, שביקרה את החולים המאושפזים בתנאי בידוד ביפן. הקונסולית ופרופ' רן נירפז, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים הדסה עין כרם, פגשו את הצוותים הרפואיים ושמעו על הטיפול בישראלים, הראשונים להידבק בנגיף. פרופ' נירפז אמר כי "אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב. קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים וניכר כי מצבם קל, השניים שוחחנו טלפונית עם המאושפזים ועדכנו אותם באשר למצבם ולטיפול"

הקורונה- עדכונים אחרונים:

98 מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בסין ומניין המתים עלה ל-1,868. מספר הנדבקים הגיע ל-72,436 בני אדם. מספר הנדבקים החדשים (1,886) ירד מתחת ל-2,000 לראשונה מאז 11 בפברואר. עיקר מקרי המוות (93) נמנו במחוז חוביי, בהם מנהל בית חולים מרכזי, ליו צימינג. 

ב-26 מדינות מחוץ לסין אובחנו עד כה 827 חולים, חמישה מתו.  כ-400 חולים אובחנו בספינת ה"דיימונד פרינסס" שנמצאת בהסגר שבועיים בנמל יוקוהאמה ביפן. שלושה חולים ישראלים מטופלים בבית חולים ביפן ו-12 נמצאים בספינה ומחכים לפינוי. יותר מ-300 אמריקנים, בהם 14 חולים, הוטסו אתמול לארה"ב.  מארגני המרתון בטוקיו הגבילו את המרוץ שיתקיים ב-1 במרץ לאתלטים מהשורה הראשונה ואסרה על השתתפות 38 אלף רצים

נציין כי שני ישראלים שהיו על הספינה ונבדקו עדיין לא קיבלו תשובה אם נדבקו בקורונה או לא, בישראל מקווים שעד מועד ההמראה, תגענה תוצאות הבדיקות והן תהיינה שליליות. בינתיים שגרירות ישראל ביפן מטפלת במקביל בכל הסדרי נחיתת המטוס, מטעם פספורט קארד, מגדל, כלל והראל.

המרכז הסיני לבקרה ולמניעת מחלות (CCDC) פרסם הלילה בכתב העת לאפידמיולוגיה מחקר המתבסס על מקבץ הנתונים הרחב ביותר שפורסם עד כה. ממנו עולה כי 80.9% ממקרי הקורונה התבטאו בתחלואה קלה, 13.8% הוגדרו חולים במצב קשה ו-4.7% במצב אנוש. חולים ומבוגרים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר. גם עובדי שירותי הבריאות נמצאים בסיכון גבוה. שיעור התמותה מהווירוס עומד על 2.3 אחוזים מהנדבקים. במחוז חוביי, שבו התפרץ הנגיף שזכה לכינוי Covid-19, עומד שיעור התמותה על 2.9%.

 

.