עדכון מצב הקורונה בסין: 1,868 מתו מהקורונה, 98 ביממה האחרונה

72,436 בני אדם נדבקו בנגיף המסוכן. בדרום קוריאה דיווחו כי המצב הכלכלי ניזוק בשל המגפה. ביפן תתחיל ניסויים בשימוש בתרופה ל-HIV נגד נגיף הקורונה. בישראל נערכים להגעתם השבוע של נוסעי ספינת הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 07:15 כג בשבט התשפ

עדכון מצב הקורונה בסין: 1,868 מתו מהקורונה, 98 ביממה האחרונה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מניין הנספים בהתפרצות נגיף הקורונה בסין טיפס ל-1,868 בני אדם, אחרי שביממה החולפת מתו עוד 98 אנשים שנדבקו בו, כך נמסר הלילה (ג') מועדת הבריאות של סין.  בהשוואה לאתמול אז  105 בני אדם מתו מהנגיף. כמו כן נמסר כי עוד 1,886 בני אדם אובחנו עם הנגיף, ובסך הכל נדבקו בו מאז התגלה 72,436 בני אדם. מדובר בירידה בכמות המתים והנדבקים ליום, אך מוקדם לקבוע כי מדובר במגמה.

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יי אמר הלילה כי על ממשלתו לבצע מאמץ גדול על מנת לדחוף קדימה את הכלכלה באסיה ששותקה והואטה משמעותית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בשבועות האחרונים. "עלינו לעשות כל מהלך שביכולתינו להעלות על השולחן בשלב זה", אמר מון בפגישת הקבינט. עוד אמר כי הכלכלה נמצאת במצב חירום וצריכה חיזוק על מנת לעודד דרישה ציבורית לשירותים ומוצרים.

יפן מתכוונת להתחיל בקרוב ניסויים בטיפול בנגיף הקורונה הסיני, באמצעות תרופה לנגיף ה-HIV הגורם למחלת האיידס. "אנו מתכוננים להתחיל בניסויים קליניים בתרופות ל-HIV נגד נגיף הקורונה", אמר השר יושיהידה סוגה. הוא הוסיף כי אינו יודע להעריך כמה זמן יימשך תהליך אישור התרופה.

בבית החולים שיבא בתל השומר החלו להיערך לקליטת אנשים שנדבקו או חשודים בהידבקות בנגיף. הראשונים שייכנסו לבידוד בשיבא תל השומר הם 12 הישראלים השוהים בהסגר על הספינה "דיאמונד פרינסס". הם ימריאו ביום חמישי בבוקר עם תום ההסגר בספינה, במטוס פרטי שחכרו חברות הביטוח. זאת בכפוף לבדיקה רפואית והנחיות משרד הבריאות ומשרד החוץ.