הושאר בחוץ: הרב שטרן הגיע ללשכתו וגילה כי הוחלף המנעול ללא ידיעתו

בימים אלה מתקיים הדיון האם תוארך כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה של ירושלים. בש"ס מתנגדים. נראה כי יש מי שרוצה לאותת המסר לרב, שהגיע ללשכתו וגילה כי הדלת נעולה כי הוחלף מנעול ללא ידיעתו. בימינה גינו ותקפו את ש"ס

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 12:10 כב בשבט התשפ

הושאר בחוץ: הרב שטרן הגיע ללשכתו וגילה כי הוחלף המנעול ללא ידיעתו
נשאר בחוץ. הרב אריה שטרן, צילום: אהרן קרוהן, פלאש 90

רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, הגיע הבוקר ללשכתו וגילה כי מפתחו אינו מתאים למנעול ונשאר בחוץ. לאחר בירורים התגלה כי המנעול הוחלף וזאת ללא ידיעת הרב, הרב המתין עד שעובד במשרד עם המפתח החדש פתח בפני הרב את הדלת. את המפתחות החליף אמש יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בטענה שהמפתח נשבר למנקה, אך כעת מסרב ישי לתת לרב שטרן מפתח ללשכה בטענה שכהונתו כרב העיר פקעה.

מעשה זה מקומם ביותר היות והרב נמצא בימים אלה תחת דיון האם תאושר הארכת כהונתו, נכון לימים אלו הוא עדיין משמש כרבה של ירושלים. מפלגת ש"ס האמונה על המשרד לשירותי דת, מתנגדת להאריך את כהונת הרב שטרן. במפלגת ימינה לא נשארו אדישים למקרה ותקפו את ש"ס על חוסר הנכונות להאריך את הכהונה של הרב.

שר הביטחון ראש מפלגת ימינה, נפתלי בנט הגיב בכעס: "בושה. עסקנים חרדים לפני הבחירות מתחנפים למצביעי הציונות הדתית אבל מבזים שיטתית את כבודם של רבני הציונות הדתית. כך היה כ ש״ייבשו״ את הרב דרוקמן מחוץ ללשכת הרב הראשי, וכך כעת נגד הרב שטרן רק בשל 'אשמתו' שהוא רב ציוני. רק ימינה חזקה תחזיר את כבודה של הציונות הדתית. לא תעצרו אותנו".

שר החינוך הרב רפי פרץ כתב: "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים שנאמר: 'ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה''. כבר תקופה ארוכה שהתקנות נמצאות על שולחנו של שר הדתות וקנין. אני פונה מכאן לחברי השר אריה דרעי,אני יודע כמה עולם התורה חשוב לך,אל תתן יד לביזוי תלמידי חכמים"  

גם ח"כ איילת שקד לא נותרה אדישה לאירוע: "התעמרות ברב הראשי של ירושלים. אני קוראת לשר הדתות לחתום על התקנות מידיית להארכת כהונתו ולשים סוף למסכת ההשפלה הזו.למי שלא הבין עוד, משרד הדתות חשוב מאד לאזרחי ישראל".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הגיב גם כן: "פשוט לא יאומן כי יסופר. בושה וחרפה. הפגיעה בכבוד התורה והזלזול ברבני הציונות הדתית הוא בלתי נסלח. נשים לזה סוף בבחירות הקרובות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן