גנץ מעוניין לבטל את חוק החסינות

היום הכנסת תדון בבקשת החסינות של חיים כץ, והאירוע מעורר כעס בקרב חברי מפלגת כחול לבן. יו"ר המפלגה הכריז היום: "בקשת החסינות של חיים כץ - האחרונה שהכנסת דנה בה" ויוצא למלחמה נגד חוק החסינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 10:44 כב בשבט התשפ

גנץ מעוניין לבטל את חוק החסינות
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (ב') בכנס התנועה הקיבוצית כי בקשת החסינות של חיים כץ תהיה האחרונה שהכנסת דנה בה, וכי יפעל להעביר את ההחלטה על חסינות חברי כנסת לוועדה מקצועית. לקראת הדיון בבקשת החסינות בשעות הצהריים הוא הוסיף: "דיון חברי הכנסת בחסינות חבריהם הוא פתח לשחיתות וליצירת 'קליקה' שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים. אני מתכוון להוציא את ההחלטה מידי הח"כים ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל ח"כים לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית".

הצהרתו של גנץ מהווה קריאה לביטול חוק החסינות. עוד אמר בנאומו: "מדינת ישראל עוברת טלטלה פוליטית שלא עברה מעולם והיא מקרינה על החברה כולה. הממלכתיות כבר איננה ערך מוביל, הסובלנות לאחר אינה מנת חלקם של מנהיגינו. אני יכול להמשיך ולדבר איתכם על הרפורמות הכלכליות שבכוונתי להנהיג, למשל בתחום החינוך והבריאות. גם על נושאי ביטחון, חברה ודת ומדינה. חברים- המשימה הראשונה שלי היא לאחות את הקרעים בחברה שלנו שהולכת ומתפרקת מעצמה ומערכיה. זו הסיבה האמיתית שנכנסתי לפוליטיקה. אז אומרים עלי שאני לא עם סכין בין השיניים, ושאני לא מספיק צועק או "יוצר סדר יום".מדינת ישראל לא זקוקה לסכינים - יש לנו מספיק כאלה. יותר מדי. מדינת ישראל לא זקוקה לסדר יום פוליטי- אלא לסדר יום לאומי שיעסוק באזרחיה". 

מוקדם יותר היום חבר נוסף של מפלגת כחול לבן, עופר שלח טען כי לא יצביע בעד חסינות לשר הרווחה המתפטר, חיים כץ, בראיון שהעניק לגל"צ. עם זאת, מסתמן רוב בכנסת בהצבעה היום בעד חסינות זאת לאחר שבישראל ביתנו הצביעו זה מכבר בעד חסינות בוועדת הכנסת ולא צפויים להתנגד, כמו גם מפלגות הימין - חרדים שיתמכו.

נזכיר כי החסינות תהיה תקפה רק עד תום כהונתה של הכנסת הנוכחית בעוד כמה שבועות, וח"כ כץ יוכל לשוב ולבקש חסינות מהכנסת הבאה. חבר הכנסת כץ מואשם כי בעת שהיה יושב ראש ועדת העבודה והרווחה פעל לטובת מקורבו, איש העסקים מוטי בן ארי, שייעץ לו בענייניו הכספיים האישיים. סעיף האישום נגדו הוא מרמה והפרת אמונים.