שלח: "אצביע נגד חסינות לחיים כץ"

חבר הכנסת מטעם מפלגת כחול לבן טוען כי יצביע נגד חסינות לשר הרווחה היוצא חיים כץ. עם זאת, בכנסת צפוי רוב לחסינות, כאשר ישראל ביתנו ומפלגות הימין צפויות להצביע בעד. כץ מואשם במרמה והפרת אמונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 07:44 כב בשבט התשפ

שלח: "אצביע נגד חסינות לחיים כץ"
ח"כ עופר שלח. יצביע נגד חסינות, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) טוען היום (ב') כי לא יצביע בעד חסינות לשר הרווחה המתפטר, חיים כץ, בראיון שהעניק לגל"צ. עם זאת, מסתמן רוב בכנסת בהצבעה היום בעד חסינות זאת לאחר שבישראל ביתנו הצביעו זה מכבר בעד חסינות בוועדת הכנסת ולא צפויים להתנגד, כמו גם מפלגות הימין - חרדים שיתמכו.

בנוסף, גם בכחול לבן לא מתכוונים להתאמץ מדי בהתנגדותם לבקשה והם אינם מתכוונים לגייס את חברי הכנסת לקראת ההצבעה, מעבר לשלח, חברי סיעה נוספים מתכוונים להיעדר מההצבעה- מה שיעניק רוב כמעט ודאי לח"כ כץ בקבלת החסינות.

נזכיר כי החסינות תהיה תקפה רק עד תום כהונתה של הכנסת הנוכחית בעוד כמה שבועות, וח"כ כץ יוכל לשוב ולבקש חסינות מהכנסת הבאה. חבר הכנסת כץ מואשם כי בעת שהיה יושב ראש ועדת העבודה והרווחה פעל לטובת מקורבו, איש העסקים מוטי בן ארי, שייעץ לו בענייניו הכספיים האישיים. סעיף האישום נגדו הוא מרמה והפרת אמונים, היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להענקת החסינות.