שר האוצר הבא ניר ברקת בוידוי מביך: "לא יודע כמה עולה לחם"

האיש שסומן כשר האוצר הבא ורק אמש פרסם תכנית כלכלית להוזלת מוצרי המזון, מודה בראיון כי אינו יודע מה מחירי הלחם וככל הנראה גם קרטון חלב. מבחינת ברקת אלו שאלות לא רציניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 09:57 כב בשבט התשפ

שר האוצר הבא ניר ברקת בוידוי מביך: "לא יודע כמה עולה לחם"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לפני ארבעה ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ניר ברקת עתיד להתמנות לשר האוצר הבא. המינוי היוקרתי של ראש עיריית ירושלים לשעבר עתיד להתרחש במידה ונתניהו יהיה אכן זה שירכיב את הממשלה הבאה. על המינוי בישר נתניהו במסגרת שש רפורמות אותן הוא מתכנן להחיל על משרד בהאוצר בקדנציה הבאה. 

אך היום בראיון לגל"צ נתפס ברקת, המשתייך לקבוצת המיליונרים של ישראל, כי אינו מודע למחירי המוצרים הבסיסיים. במהלך הריאיון שהעניק הבוקר ברקת ברדיו הוא נשאל: "אתה יודע כמה עולה כיכר לחם אחיד?", ותשובתו הייתה: "אני רוצה לומר לך... לא אני לא יודע כמה עולה כיכר לחם". עוד שאל המראיין את ברקת "כמה עולה חלב בקרטון?", והאחרון ענה: "עם כל הכבוד, זו לא שאלה רצינית".

רק אמש נתניהו וברקת, שר האוצר המיועד, הציגו  בבורסה לניירות ערך בתל אביב את התכנית הכלכית שתקרא ״תכנית ברקת״, התכנית הכלכלית שהליכוד יוביל מיד לאחר הבחירות. בין חלקי התכנית ישנה גם הבטחה להוזלה דרסטית במחירי המזון. התכנית כוללת הורדת מכסים ורגולציה, פירוק הריכוזיות והמונופולים ותמיכה מסיבית בחקלאים.