הקנטה אחת יותר מידי? השופטת של ברלנד שהקניטה אותו תתייצב לבירור

ההחלטה הגיעה בעקבות אמירותיה של השופטת שרון לארי בבלי. בין השאר אמרה בבלי בתגובה להצהרת עורכת דינו של ברלנד על מצבו הבריאותי: "תנו לו מנטוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 21:16 כא בשבט התשפ

הקנטה אחת יותר מידי? השופטת של ברלנד שהקניטה אותו תתייצב לבירור
אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, תתייצב לבירור בעקבות התבטאויותיה במהלך דיון בעניינו של אליעזר ברלנד, זאת בעקבות בהוראה שניתנה היום (ראשון) על ידי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. עוד במהלך הדיון ביום חמישי, העביר נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, מסרון לשופטת לרי בבלי על ההתבטאויות החריגות שלה.

כזכור, בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בירושלים, הוארך מעצרו של ראש ישיבת "שובו בנים", אליעזר ברלנד במספר ימים. במהלך הדיון התלונן סנגורו, עורך דין עמית חדד כי מרשו חש שלא בטוב כי נעצר יום אחרי שעבר צנתור. בתגובה לכך אמרה השופטת בבלי: "תנו לו מנטוס", כשהיא שולחת רמיזה עבה לחשדות של המשטרה לפיהם חלק מהתרופות שמסרו חסידיו של ברלנד לחולים ולבני משפחותיהם אובחנו כסוכריות מנטוס.

השופטת אסתר חיות ומנהל בית המשפט הדוקטור יגאל מרזל רואים בחומרה את ההתבטאויות האלה, ובשבוע הבא השופטת לרי בבלי תתייצב לבירור אצל אחד משניהם. בינתיים, היא משובצת לדיונים שאינם נחשבים נפיצים. עם זאת, גורמים שונים מציינים שהשופטת לארי בבלי ניחנה ביכולות שיפוט מרשימות, ובכלל – את הדיון של ברלנד היא התנדבה לנהל אחרי ששני שופטי המעצרים היו בהשתלמות.