"שיקח מנטוס": כך ענתה השופטת לברלנד שהתלונן על מצבו הבריאותי

בית המשפט דן היום בהארכת מעצרו של אליעזר ברלנד, מעצרו הוארך ב-8 ימים. ברלנד התלונן על מצבו הבריאותי, לאחר ששבוע שעבר עבר צנתור. לבסוף הוחזר למעצר במתקן שב"ס

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 15:27 יח בשבט התשפ

"שיקח מנטוס": כך ענתה השופטת לברלנד שהתלונן על מצבו הבריאותי
אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים דן היום (ה') במעצרו של אליעזר ברלנד ראש ישיבת "שובו אחים", בתום הדיון נקבע כי מעצרו יאורך בשמונה ימים. ברלנד נידון בעקבות פרשת "עושק שחור" בתחילת השבוע ושחשוד בעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. במהלך הדיון הלין ברלנד על מצבו הבריאותי לאחר שעבר צנתור בשבוע שעבר ובסוף הוחזר למתקן המעצר.

עו"ד עמית חדד פרקליטו של ברלנד טען כלפי השופטת שרון לארי-בבלי ואמר לה: "אני חושב שבמשך תקופה ארוכה לוקחים אותנו למחוזות רחוקים. אני מנסה להביא אותנו למחוזות השפיות יש חקירה צריך לחקור, אבל כשראיתי את הרב אתמול אחרי צנתור ואז לוקחים אותו חזרה לרמלה כדי להחזיר אותו לירושלים, היו משאירים אותו בבית החולים". השופטת השיבה לו בתגובה: "תנו לו מנטוס".

השופטת לארי-בבלי פסקה כי קיים "חשד סביר ברף גבוה ביותר" שברלנד ביצע את המיוחס לו. "לפני ראיות על כך שהמשיב שכנע חולי סרטן שבקבוקוני משקה אותם הוא נתן להן מהווים תחליף לכימותרפיה", אמרה בהחלטתה. "מכיוון שאלה האמינו להם הם נטלו את שנתן להם תחת תרופה קונבנציונלית". השופטת החליטה להאריך את מצערו של ברלנד ב-8 ימים.