טיוואן מדווחת: מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה

גבר בן 60 חולה סכרת הוא הנפטר הראשון מהנגיף במחלה האסייאתית. בכך עולה מניין הנפטרים ל- 1,666 בני אדם, רובם כככולם מסין. נשיא סין הודה מוקדם יותר כי ידע על הקורונה בטרם הנזק אך לא חשב שתביא למימדי ההידבקות הנוכחיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 14:04 כא בשבט התשפ

טיוואן מדווחת: מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה
נלחמים בווירוס הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טיוואן מודיעה על מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה. הקרבן הוא גבר בשנות ה- 60 לחייו שהיה חולה סכרת בטרם נדבק במחלה. בכך, עומד מניין הנפטרים בנגיף המסוכן על 1,666 בני אדם, רובם ככולם ממקור ההתפשטות - סין. 

עוד קודם לכן, נשיא סין שי ג'ינפינג, דיווח כי ידע מראש על התחלת התפשטות הנגיף המסוכן, אך בחר שלא לבצע מעשים דרסטיים. ג'ינפינג הסביר כי לאחר שהבין את גודל הבעיה, הוא הורה על סגר על העיר ווהאן, בה החלה המגפה. "ב-22 בינואר, לאור ההתפשטות המהירה של המגיפה ואתגרי המניעה והבקרה, הוריתי על מחוז חוביי ליישם שליטה מקיפה ומחמירה על תנועת האנשים", אמר שי בנאום שנשא בתחילת פברואר ומפורסם היום בסוכנות הידיעות AP. 

מדבריו של נשיא סין ניתן להבין כי בסין נערכו מבעוד מועד להתפשטות המחלה אך הדברים עומדים בסתירה לידיעות קודמות שפורסמו בתקשורת הסינית הרשמית, לפיהן בישיבה שהתקיימה בתאריך בו נשא שי את נאומו, הודתה ממשלת סין בבעיות ובקשיים בהתמודדות עם הנגיף. במקביל לדברים המגיעים מסין, הנתונים העדכניים אודות נזקי הנגיף מעוררים דאגה. ביממה האחרונה דווחו על עוד -142 נפטרים מן הוירוס, ועוד כאלפיים מקרי הידבקות.