נשיא סין היה מודע להתפרצות הקורונה - אך לא יידע את הציבור

שי ג'ינפינג חשף בנאום כי כבר ב-7 בינואר הנחה את הרשויות בארצו להיערך להתמודדות עם הנגיף הקטלני, עוד לפני שדבר קיומו פורסם ברבים. עם זאת, רק ב-23 בינואר ניתנה ההנחיה לאסור את הכניסה לעיר בה החל הנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 08:18 כא בשבט התשפ

נשיא סין היה מודע להתפרצות הקורונה - אך לא יידע את הציבור
נלחמים בווירוס הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם נשיא סין היה מודע לקיומו של נגיף הקורונה זמן רב לפני שיידע על כך את הציבור? על פי דיווח הבוקר (א') בסוכנות הידיעות AP, הנשיא, שי ג'ינפינג, הורה לרשויות בארצו להיערך להתמודדות עם הנגיף הקטלני, שגבה עד כה את חייהם של כ-1600 בני אדם, ועוד עשרות אלפים שנדבקו בו, כבר בתאריך ה-7 בינואר, שבועות מספר לפני שדבר קיומו התפרסם.

בנאום שנשא שי ב-3 בפברואר, ופורסם הבוקר, אמר הנשיא הסיני כי הורה לרשויות בארצו להיערך להתמודדות עם הנגיף הקטלני זמן רב לפני שקיומו נודע לציבור. עם זאת, לדבריו, רק ב-22 בינואר הנחה להטיל סגר על העיר ווהאן, בה החלה המגפה: "ב-22 בינואר, לאור ההתפשטות המהירה של המגיפה ואתגרי המניעה והבקרה, הוריתי על מחוז חוביי ליישם שליטה מקיפה ומחמירה על תנועת האנשים", אמר שי בנאומו.

עם זאת, דבריו של נשיא סין על היערכות מוקדמת, עומדים בסתירה לידיעות קודמות שפורסמו בתקשורת הסינית הרשמית, לפיהן בישיבה שהתקיימה בתאריך בו נשא שי את נאומו, הודתה ממשלת סין בבעיות ובקשיים בהתמודדות עם הנגיף. 

ביממה האחרונה דווח על עוד -142 נפטרים מן הוירוס, ועוד כאלפיים מקרי הידבקות. בסך הכל עומד מספר המתים מן הוירוס, רובם ככולם בסין אך גם במדינות נוספות, על 1665 בני אדם, ודווח על קרוב לשבעים אלף בני אדם שנדבקו בו, ב-24 מדינות שונות ברחבי העולם.