שרה ב"ק חושפת: "נתניהו אמר שהוא חייב לי ולרב רפי"

העיתונאית לשעבר מסבירה באולפן כיפה כי היא חשבה כי נכון יותר לרוץ בשתי רשימות: "כשסמוטריץ' חתך לכיוון לימין החדש זה קצת שבר את האיזון", מגלה שהוכרזה הפסקת אש במתקפות של נתניהו על ימינה: "זו גם טעות מבחינתו" וחושפת - מה ראשי התיבות של שם משפחתה ב"ק

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/02/20 18:35 כא בשבט התשפ

שרה ב"ק חושפת: "נתניהו אמר שהוא חייב לי ולרב רפי"
שרה ב"ק באולפן כיפה , צילום: כיפה

שבועות אחדים לאחר שעזבה את עולם התקשורת, שרה ב"ק, מקום 8 ברשימת ימינה מספרת מדוע החליטה להצטרף לעולם הפוליטי, אך חוששת שהיא לא תכנס לכנסת: "אנחנו בעייתים מבחינת הסקרים" וחושפת כי היא שרה גם בפני קהל גברי: "קיבתי את ההיתר ההלכתי זה דרך הביטוי הפנימי שלי וממש חובה בשבילי". 

האם חשבת שהחיבור בין עוצמה יהודית והבית היהודי יגרום לכם לאחוז החסימה? 

"האמת שכן, היתה לי תקווה שנצליח לעשות שתי מפלגות, כשסמוטריץ' חתך לכיוון לימין החדש זה קצת שבר את האיזון כי זה הפך להיות מפלגות פחות מובהקות של הציונות הדתי ליברלית לעומת הציונות הדתית היותר תורנית". 

את חתמת עם הבית היהודי אחרי סמוטריץ' חתם עם הימין החדש

"נכון, זה היה ממש יום אחרי וזה היה כל הבלאגן ולכן היה חשוב שיהיה אחדות כדי ששתי המפלגות לא יקרסו. אני שמחה שיש אחדות, אבל אני מצטערת שזה קרה תוך כדי הסיפור עם עוצמה יהודית - התוצאה הסופית היא גאווה לציונות הדתית, מסמוטריץ' ופרץ דרכי, דרך מתן כהנא ושקד. אגב, חמש נשים בעשירייה הראשונה זו גאווה גדולה, אנחנו המפלגה הכי נשית הכנסת. כרגע אנחנו בעייתיים מבחינת הסקרים, אנחנו בין 6-8 מנדטים ואני במקום השמיני אז אני מתנדנדת. לכן אני קוראת לכל מי שרואה אותנו עכשיו ורוצה שאני אהיה בכנסת להתאמץ קצת יותר על ימינה". 

ביקשת סליחה מבן גביר? 

"אני לא צריכה לבקש סליחה, זו לא היתה ההחלטה שלי. הוא יודע בדיוק מה היתה העמדה שלי לכל אורך הדרך ומשם אנחנו ממשיכים. אני מקווה שלא הרבה אנשים יזרקו את הקול שלהם לפח ואני מקווה שנתניהו יצליח באיזושהי דרך להוריד את בן גביר מהמירוץ הזה כי חבל שכל מערכת בחירות מחדש זורקים קולות, ובעצם מי שמצביע לו זה לתת כוח דווקא לשמאל. זה לבזבז קולות לימין. 

אותך שמו על התקן של האישה הליברלית. את שרה בפני קהל גברי, זה משהו שהרב רפי יאשר אותו? 

"אני לא אוהבת את הטיקטים האלו. יש דברים שאני יותר תורנית בהם ויש דברים שאני יותר ליברלית. השבוע הופעתי במוזיאון תל אביב עם סימפוניית רעננה ושלומית אהרון מכל עובר חביבי והחזן ישראל רנד. אנחנו עומדים על הבמה מול קהל של הציונות הדתית עם שני חזנים ובעייני זו הציונות הדתית - היא מגוונת, יש כאלו שיותר תורניים ויש כאלו שפחות, אך יש מקום לכולם. אני אישית, ברגע שקיבתי את ההיתר ההלכתי זה דרך הביטוי הפנימי שלי וממש חובה בשבילי". 

נתניהו התחייב לרב רפי שיישאר בתיק החינוך במידה ויעזור את עוצמה יהודית ויחבור לימינה. האם גם לך הוא הבטיח משהו? 

"נתניהו לא הבטיח לי כלום. זה לא סוד שהרב פרץ ואני נפגשנו עם נתניהו לאחר הגשת הרשימות והוא אמר שהוא חייב לנו על כך שעשינו מאמץ והגענו לאחדות. אני מבחינתי שמתי את זה בצד ועובדת מאוד קשה שנהיה ממשלה ציונות דתית גדולה ומשמעותית שאכפת לה מערכי הציונות הדתית אני לא רואה אף מפלגה אחרת, וגם לא חברי כנסת שהם ציונים-דתיים בתוך מפלגות אחרות שיכולים להרים את הדגלים של הציונות הדתית כמו שמפלגות אחרות יכולים. לנו יש ערכים של תורה, עם וארץ ואנחנו רוצים להשפיע. את זה אפשר לעשות רק כשאתה גדול כי כשאתה נמהל בתוך מפלגות אחרות או שאתה ממש נמצא במפלגה שנמצאים בה יאיר לפיד, גרמן ואחרים, איזה השפעה יש לערכים שלך? אתה בתוך קבוצה שלוקחת אותך למקום אחר". 

מלבד הרשימה המשותפת, כל המפלגות קורצות לבוחרים בציונות הדתית. יכול להיות שזה מעיד על בעיה או ריק בהנהגה ובנציגות הפוליטית? 

"אני לגמרי מנתחת את זה הפוך. בגלל שאנחנו מפלגה שעושה, יש לנו תיק הביטחון, תיק התחבורה ותיק החינוך. איילת שקד היתה שרת משפטים שעשתה המון, אז כשיש לנו כל כך הרבה כוח כולם רוצים להחליש אותם, בעיקר בצמתים מרכזיים כמו תכנית המאה. אם יש אנשים שרוצים שתקום ממשלה פלסטינית הם בוודאי ירצו שימינה תהיה קטנה יותר.  זה לא מווקום, אלא מכיוון שיש לנו כוח. אני מקווה שלא נכנע לשתיית הקולות הזו ושאנשים יחזרו הביתה ויבינו שכדי שתהיה לנו השפעה אנחנו חייבים להיות גדולים".  

נתניהו ממשיך לתקוף אתכם

"אני הבנתי שמיום חמישי יש הפסקת אש, וזו גם טעות מבחינתו משתי סיבות. האחת - הוא צריך אותנו כי הוא צריך מפלגה שתהיה ימינה ממנו, הוא חייב כשהוא בא לאמריקאים להגיד 'תראו מה יש לי בבית. תראו את הציבור שעושה הפגנות בעד הריבונות. הדבר השני - המטרה המרכזית היא להוציא את הבוחרים שלא הצביעו בבחירות האחרות. הוא אמר לי שהיו 3-4 מנדטים במעוזי הליכוד שלא יצאו להצביע. גם לנו היתה בעיה כזו ביישובי יהודה ושומרון. אני ממש מקווה שזה יהיה המאמץ הגדול, כי אם אנחנו לא רוצים בחירות רביעיות או לא רוצים ממשלת שמאל אנחנו חייבים להגיע ל-61 מנדטים ואנחנו חייבים להיות מאוד חזקים כי שנתניהו ילך איתנו ולא עם בני גנץ". 

גנץ טוען שהוא יקים ממשלה ברוב יהודי וטוען שבנט ושקד יכולים להיות חלק מהממשלה הזו. במידה האם יהיה פיצול בימינה? 

"זה לא יקרה. גם נפתלי בנט וגם איילת שקד אומרים באופן חד משמעי שהם ימליצו רק על בנימין נתניהו ונהיה רק עם הליכוד". 

המצע של כחול לבן זהה למצע המדיני של הליכוד, ונתניהו ונגץ מסכימים על תכנית המאה כולל הקמת מדינה פלסטינית. למה לא להמליץ על גנץ? 

"הכל שאלה של מי תהיה הפרשנות. התכנית הזו עכשיו מונחת על השולחן. יש בה את הריבונות ויש את המדינה הפלסטינית שאנחנו מתנגדים אליה בכל תוקף. אם נתניהו ילך עם גנץ אז תהיה כאן ממשלה שתיקח שמאלה, אם אנחנו נהיה עם נתניהו תהיה כאן ממשלה שסוחבת ימינה". 

צפו בראיון המלא: 

;