סקר מנדטים: כחול לבן שומרת על הפער, ימינה מתחזקת מעט

סקר חדש מעלה כי יחסי הכחוות נשמרים, ואין הכרעה לאחד הגושים. ימינה צומחת ל -9 מנדטים, בעוד ישראל ביתנו מצטמקת ל -7. נתניהו מקבל אחוזי תמיכה גדולים יותר מגנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 08:58 יט בשבט התשפ

סקר מנדטים: כחול לבן שומרת על הפער, ימינה מתחזקת מעט
גנץ ונתניהו. יחיסי הכוחות נשמרים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים חדש מגלה כי דבר לא ישתנה בחלוקת המנדטים למפלגות השונות, ערב הבחירות. על פי סקר שתפרסם בישראל היום בשיתוף i24NEWS, כחול לבן שומרת על מרחק זעיר מהליכוד, ימינה מתחזקת דרמטית בשני מנדטים נוספים וכך גם הרשימה המשותפת. ישראל ביתנו לעומת זאת נחלשת מעט. גוש הימין עוקף במנדט את גוש השמאל עם 57 מנדטים, לעומת 56 של השמאל. 

על פי הסקר, כחול לבבן גורפת 34 מנדטים, לעומת הליכוד שמסתפקת ב- 32 משלה. הרשימה המשותפת מתחזקת ומגיעה ל- 14 מנדטים מכובדים, וגם ימינה צומחת עם 9 מנדטים. ש"ס, יהדות התורה ואיחוד השמאל (העבודה-גשר-מרצ) זוכים כל אחד לשמונה מנדטים וישראל ביתנו שעשויה להכריע את זהות הממשלה הבאה מצטמקת ל- 7 מנדטים. עוצמה יהודית מקבלת מנדט בודד ולא עוברת את אחוז החסימה.

 חלוקת המנדטים כדלהלן:

כחול לבן: 34
הליכוד: 32
הרשימה המשותפת:  14
ימינה: 9
ש"ס: 8
העבודה-גשר-מרצ: 8
יהדות התורה: 8
ישראל ביתנו: 7

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו שומר את המרחק עם 47% תמיכה בקרב הנשאלים, לעומת 35% להם זוכה יו"ר כחול לבן בני גנץ.  כמו כן, הישראלים חוששים מבחירות רביעיות, ו - 74% מתוכם חושב שהתסריט בעל סיכויים גבוהים עד נמוכים, בעוד רק 16% מביניהם טוען שלדבר סיכוי נמוך. עוד עשרה אחוז טענו שאין להם יכולת לקבוע את העניין.