קריאות "רוצח" בפתיחת משפטו של השוטר היורה בסלמון טקה

במהלך פתיחת הדיונים במשפטו של השוטר שירה וגרם למותו של סלומון טקה ז"ל, התעוררה מהומה מחוץ לאולם כשמשפחת טקה קראה לעברו "רוצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 11:39 כא בשבט התשפ

קריאות "רוצח" בפתיחת משפטו של השוטר היורה בסלמון טקה
הלווייתו של סלומון טקה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית משפט השלום בחיפה הוקרא הבוקר (א') כתב האישום נגד השוטר שעל פי החשד ירה וגרם למותו של סלומון טקה- כמעט תשעה חודשים לאחר התקרית.  בסופו של הדיון שמתנהל בדלתיים סגורות, ניסו בני משפחתו של טקה להתקרב לשוטר וקראו לו "רוצח", כך פורסם הבוקר ב"חדשות 12".

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה בתחילת החודש, כתב אישום נגד קצין המשטרה שהביא למותו של הנער סלומון טקה ז"ל בקריית חיים לפני כשמונה חודשים. בכתב האישום נכתב כי "קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של טקה, שהתבטאה בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד". עוד נכתב כי הירי של השוטר נעשה "בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע, בנסיבות ובאופן בהם פעל".

השוטר צפוי להיות מואשם בסעיף גרימת מוות ברשלנות. מחקירת האירוע עולה שהשוטר חש מאוים אך פעל ברשלנות כשהחליט לירות בסמוך לרגליו של טקה. העונש המרבי על עבירה זו הוא שלוש שנות מאסר.

עו"ד ציון אמיר המייצג את המשפחה הגיב לכתב האישום: "זה המינימום שמתחייב מהמעשה שהביא למותו של סלומון טקה המנוח. המשפחה סברה כי המעשה עולה עד כדי המתה בקלות דעת, אבל המשפחה מקבלת בסיפוק את העובדה שכל טענותיו של השוטר היורה נדחו על ידי מח"ש בשימוע שנערך לו. אנחנו נבקש לעיין בחומר החקירה כעת לאחר שכתב האישום הוגש לבית המשפט ונגבש עמדה בייחס לאישום לאחר שנעבור על חומרי החקירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן