דאום תוקף את יאיר גולן: "החיילים עליהם פיקדת היו פטריוטים לא פחות ממך"

חנוך דואם מותח ביקורת על סגן הרמטכ"ל לשעבר, לאחר שזה טען כי הציבור הימין הוא פאסיבי, והנהגתו "המשיחית והפנאטית רוצה את מצביעיה כחומר ביד היוצר" ללא חשיבה עצמאית

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 12:48 יט בשבט התשפ

דאום תוקף את יאיר גולן: "החיילים עליהם פיקדת היו פטריוטים לא פחות ממך"
דאום ורגב. מבקר את גולו, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

הקומיקאי חנוך דאום עולה לכותרות בדרך כלל בהקשר חיובי ומבדח, אך הפעם לא. דאום מפרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מותח ביקורת על דבריו של חבר הכנסת (מחנ"ד) וסגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן. "עזוב את המחלוקות הלגיטימיות שיש בין המחנות, ונניח רגע בצד גם לנטייה המעיקה שלך להאשים את ברי הפלוגתא שלך בנאציזם", פונה דאום לגולן, " יש לי שאלה אחרת: לא בא לך לקיים דיון ענייני יותר? לא מתחשק לך לתת כבוד גם למי שסבור שאין פרטנר פלסטיני לשלום?"

"למרות שאני בגוש הימין, מי שעוקב אחרי יודע שמעולם לא עשיתי הנחה להסתה שהגיעה מימין (וגם חטפתי על זה לא מעט מתומכי נתניהו). אני באמת לא כותב את הדברים מפוזיציה ובבחירות הקרובות יש סיכוי לא רע שבכלל לא אצביע, כי ממילא יהיו עוד בחירות מיד אחרי וקצת מיציתי", ממשיך דאום, "אבל ראבק, היית סגן רמטכ"ל- כשפיקדת על חיילים דתיים וימניים ושלחת אותם לשדה הקרב, זה מה שחשבת עליהם? שהם מחפשים דרך לכפות חזון אלים ופנאטי? לא יכול להיות שהם ציוניים כמוך ופטריוטיים כמוך אבל יש להם פשוט עמדות שונות?"

לסיום, דאום מבקש להרגיע את הרוחות ושולח עקיצה לגולן: "יאיר, בשונה ממך אני מאמין שאתה פועל מתוך רצון לעשות טוב. אני חושב שאתה שוגה אבל אינני מטיל ספק באהבה שלך למקום בו אנו חיים.
הלוואי ויום אחד גם אתה לא תטיל ספק בי. שבת שלום"

דבריו של בנט מגיעים לאחר שגולן טען כי הימין הוא ימין פאסיבי, שרוצה להיות מונהג על ידי אנשים פאנטים, ללא רציונל מאחורי ההליכה אחריהם. "הימין הוא לא לאומי ולא ציוני, הוא גלותי. הימין רוצים אזרחים פאסיביים, אדישים, חומר ביד היוצר. והיוצר הוא חבורה קטנה, פנאטית, אלימה מילולית ופיזית המחפשת כל העת לכפות חזון משיחי ואלים על אנשים ששכחו שיש תקווה ושאפשר אחרת"