תפילת הבוקר בהר הבית: עימותים בין ערבים לכוחות הביטחון

מתפללים שהגיעו למתחם התעמתו עם כוח שיטור בכניסה להר הבית. כעבור דקות ספורות פוזרו המתפללים, אך המשטרה תתגר כוחות באזור ותיערך לסיום התפילות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 09:20 יט בשבט התשפ

תפילת הבוקר בהר הבית: עימותים בין ערבים לכוחות הביטחון
התפרעויות בהר הבית. ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

עימותים בין כוחות הביטחון לערבים על רקע תפילות יום השישי בהר הבית: מתפללים מוסלמים הגיעו היום (ו') להר הבית והתעמתו עם כוח שיטור במקום בעיקר סביב אזור הכניסה למתחם. המשטרה במקום ניסתה להרגיע את הרוחות ותוך דקות ספורות פוזרו המתפללים. 

אך במשטרה לא לוקחים ששבויים, וכוחות הביטחון נוספים שפזורים באזורים המועדים לפורענות יגבירו בשעות הקרובות את הכוננות וזאת מחשש שהעימותים יתחדשו לקראת תפילות הצהריים בהר הבית. בשבוע שעבר עברו התפילות ללא אירועים חריגים וזאת בצל ההיערכות להתלקחות השטח אחרי פרסום תכנית המאה.

נזכיר, כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן שיגר השבוע מכתב לראש המל"ל מאיר בן שבת בו המליץ שלא להשיב את גופתו של שאדי בנא נג'ים, מי שביצע את פיגוע הירי בהר הבית בסוף השבוע האחרון, למשפחתו. זאת, על אף שמדובר באזרחי ישראלי. "גופת המחבל עשויה להפוך ע"י ארגוני הטרור, ובראשם ארגון החמאס, לסמל שיש לו משמעות וערך", הסביר ארדן.

הדיווח על העימותים מגיעה דווקא לאחר שבעזה נראה שהשקט מתחיל לחזור. ארגון הטרור חמאס הודיעה לישראל כי בהחלטה חדד צדדית הוא מפסיק את שיגורי הבלונים וירי הרקטות לעבר ישובי הדרום, כך על פי גורם במערכת הביטחון.