גורם ביטחוני טוען: "חמאס יפסיק את הטרור באופן חד צדדי"

ארגון הטרור חמאס בוחר להפסיק את שיגורי הבלונים וירי הרקטות בהחלטה חד צדדית, כך מדיווח של הגורם. אם הירי אכן יפסיק, ישראל עשויה להרחיב את מרחב הדיג לרצועה ולאפשר כניסת סוחרים מעזה לישראל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 14/02/20 08:16 יט בשבט התשפ

גורם ביטחוני טוען: "חמאס יפסיק את הטרור באופן חד צדדי"
יחיא סינוואר. יפסיק את השיגורים?, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

גורם ביטחוני טוען: ארגון הטרור חמאס מתכנן להפסיק את שיגורי הבלונים וירי הרקטות לעבר ישובי העוטף. על פי טענת הגורם, חמאס העביר מסר לישראל לפיו הם החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגורי הבלונים וירי הרקטות מעזה לעבר ישובי הדרום. עוד הוסיף הגורם כי סוף השבוע הקרוב יהווה אינדיקציה עבור צה"ל, ובמידה והשקט יישמר ישראל עשויה להרחיב את מרחב הדיג ברצועה ב- 15 מייל נוספים וגם תאפשר לסוחרים מהרצועה להיכנס לישראל. 

החלטה זו של ארגון הטרור מגיעה לאחר יום מתוח בדרום, שכלל מעל לעשרה בלוני נפץ שהתפוצצו מעל יישובי עוטף עזה. חלק מהבלונים מחתו סמוך לבתי ספר, ובנוסף לכך, מעל אחד היישובים באזור שדות נגב התפוצצו לפחות ארבעה צרורות בלונים ויצרו בהלה ביישוב. מי שמתח ביקורת על התנהלות הדרג הביטחוני בכל הקשור למתיחות הוא חבר הקבינט המדיני-בטחוני יואב גלנט, שטען כי שר הביטחון מחליש את הרתעת צה"ל מול חמאס.

"אם אתה רוצה לירות, תירה, אל תדבר" , מתח גלנט ביקורת על בנט בראיון ל- I24 NEWS, "אבל אם אתה אומר שכל בלון שווה ערך לירי רקטה ולאחר מכן אתה לא עושה דבר לגבי הבלונים, זה פוגע בהתרעה הישראלית".