חשד: התעללה בניצולת שואה בזמן שעבדה אצלה

כתב אישום חמור נגד מטפלת סיעודית, תושבת נפאל בת 41: דיבור אגרסיבי, הכאה וסטירות חוזרות ונשנות. "דווקא במקום שבו אורח רוח ורחמים דרושים ביתר שאת, גילתה המטפלת אכזריות במעשיה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 13/02/20 17:55 יח בשבט התשפ

חשד: התעללה בניצולת שואה בזמן שעבדה אצלה
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

כתב אישום חמור בגין התעללות בניצולת שואה: פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד אזרחית נפאל בת 41, קרקי גנוקה, זאת לאחר שעל פי החשד התעללה בה בזמן שהיתה אמונה על הטיפול שלה. הסעפים בהם מואשמת גנוקה הם התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, ריבוי עבירות תקיפת של חסר ישע על ידי אחראי וכן ריבוי עבירות איומים.

על פי כתב האישום, גנוקה החלה את עבודתה בחודש אוגוסט בשנת 2018, ועבדה אצל הקשישה הסיעודית עם ליום בו נעצרה. הקשישה היא ילידת 1922, ניצולת שואה, שלקתה במחלת האלצהיימר במצב מתקדם. עוד עולה מכתב האישום כי מסכת התעללות התרחשה באופן יום יומי ומתמשך. כאשר המטפלת פונה לקשישה באופן דיבור אגרסיבי, תוך הרמת קולה. בנוסף, הכתה את הקשישה בהזדמנויות רבות, בין היתר סטרה לה והכתה אותה תוך שימוש במקל מגב.

המעשים גרמו לקשישה כאב רב, ובכתב האישום נאמר כי היא הייתה בוכה ואף זועקת לעזרה ומתחננת בפני המטפלת שתפסיק תוך שהיא תוהה מדוע המטפלת נוהגת בה בצורה זו. בבקשת המעצר כתבה עורכת הדין כי "מעשיה של המטפלת מעידים על מסוכנותה הרבה, כמי שתקפה שוב ושוב לאורך תקופה ארוכה קשישה חסר ישע ונטולת כל יכולת להגן על עצמה. דווקא במקום שבו אורח רוח ורחמים דרושים ביתר שאת, גילתה המטפלת אכזריות במעשיה".