המטפלת ציפורה דוד הורשעה בעבירת התעללות​

חודשיים מאז חשיפת הפרשה, בית המשפט קבע כי היא אשמה בהתעללות. "ניכר במהלך האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה, המטפלת הפחידה אותו והטילה עליו אימה משמעותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 08:51 טז בשבט התשפ

המטפלת ציפורה דוד הורשעה בעבירת התעללות​
צילום: צילום מסך

הבוקר (ג') הוכרע גזר דינה של ציפורה דוד (65) ממושב בית עובד, המטפלת הורשעה בהתעללות בתינוק חסר ישע בנס ציונה.בית משפט השלום ברחובות הכריע במשפט. דוד הודתה במעשיה בדצמבר האחרון, בעוד סעיפי ההרשעה גרמו למחלוקת בין הפרקליטות להגנה. 

בהכרעת הדין ציין השופט כי "כתב האישום ייחס לנאשמת עבירת של התעללות. המחוקק לא הגדיר מהי התעללות ופרשנות המושג היא פרי הפסיקה. קבעתי שעובדות כתב האישום והסרטונים מלמדים על פוטנציאל קשה וגרימת סבל לתינוק. אין בידי לאמץ את הטענה שבהיעדר חבלות אין פוטנציאל לנזק פיזי.

"ניכר במהלך כל האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. רוב רובם של האירועים אירעו ביום אחד. אין מדובר במעשים שנמשכים על גבי זמן רב. עם זאת יום זה כולל סדרה ארוכה וממושכת של אירועים קצרים. הצפייה בסרטונים מלמדת כי הנאשמת הטילה מרות על התינוק והפחידה אותו".

מפרטי כתב האישום שהוגש נגדה עולה כי דוד התעללה בתינוק כבן 11 חודשים בדרכים שונות, בעת שעבדה כמטפלת בבית הוריו וסבתו. דוד, בין היתר, סטרה לתינוק, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה והשטיח וכן הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן